Ten van zapewnia dużą przestrzeń we wnętrzu i ma spore szanse uwieść fanów caravaningu. Dość powiedzieć, że wersja czteromiejscowa z rozkładanymi fotelami w lotniczym stylu to w standardzie także np. lodówka.
Lexus LM to pierwszy model marki w Europie, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego vana. Auto ma 5130 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości, a także bardzo duży rozstaw osi (3000 mm), który jest kluczowy dla komfortu pasażerów. Debiutujący model będzie dostępny w Europie już jesienią 2023 roku. Ile będzie kosztował? Tego jeszcze koncern nie ujawnił.
Wnętrze jak z prywatnego odrzutowca
W trakcie prac nad autem konsultowano się z producentami… prywatnych odrzutowców oraz najzamożniejszymi klientami, by sprostać ich oczekiwaniom. Okazało się, że dla nich najwyższy poziom luksusu oznacza przestrzeń, w której mogą się zrelaksować. To stąd dwie wersje kabiny – z czterema i siedmioma miejscami, zaprojektowane jako komfortowa przestrzeń do relaksu.
W wariancie z siedmioma fotelami środkowy rząd foteli VIP będzie miał najwięcej przestrzeni i będzie do niego najłatwiejszy dostęp. W dodatkowym trzecim rzędzie zamontowane będą składane fotele, które można złożyć, gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa.
Fotele są wygodne, a układ Lexus Climate Concierge dba o odpowiednią temperaturę, jakość powietrza oraz oświetlenie wnętrza. Auto wyróżnia także 48-calowy ekran HD oraz unikalne nagłośnienie Mark Levinson 3D Surround Sound, które zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu.
Komfort na pokładzie w klasie biznes
W wariancie czteromiejscowym został zaprojektowany zgodnie z zasadą „ukrytej technologii”. Wiele przydatnych funkcji jest rozmieszczonych dyskretnie, niemal wtopionych w konstrukcję auta jak np. rozkładane stoliki, bezprzewodowe ładowarki, schowki, złącza, lampki do czytania czy lusterka. W środkowej przegrodzie między fotelami po lewej i prawej stronie lodówki znajdują się również osobne schowki. Obok przesuwanych drzwi umieszczono poręczny uchwyt na parasol.
W Europie Lexus LM będzie dostępny w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h jest niezawodny, cichy oraz łączy dobre osiągi z niesamowitą wydajnością. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM/184 kW, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm, co jest obietnicą radzenia sobie z ciężkimi przyczepami kempingowymi.
Zaprojektowany według zasad japońskiej gościnności Omotenashi
LM powstał jako oddzielny model, a nie jako przystosowana wersja samochodu dostawczego. To dlatego LM ma układ jezdny zgodny z założeniami koncepcji Lexus Driving Signature, która opiera się na trzech filarach – pewności prowadzenia, kontroli nad autem i komforcie jazdy w każdych warunkach.
W standardzie będzie miał inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR ze zwiększonym poziomem przekazywania momentu obrotowego na tylną oś, by zagwarantować dobre prowadzenie oraz komfort pasażerów w tylnych rzędach siedzeń. System może rozdzielać napęd między przodem a tyłem w proporcjach od 100:0 do 20:80 w zależności od sytuacji na drodze, by zagwarantować dobrą przyczepność podczas wychodzenia z zakrętu czy podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.
Fot. Lexus