„W ubiegłym roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe była mecenasem wydania „Polski na weekend” – od dwudziestu lat ulubionego przewodnika Polaków. Na targach książki głównym elementem stoiska wydawnictwa Pascal był wtedy Volkswagen California, doskonały samochód, o którym marzą wszyscy miłośnicy turystyki kempingowej. To właśnie ich głos zdecydował, że postanowiliśmy iść za ciosem i wydać „Europę na czterech kółkach” – mówi prezes wydawnictwa Pascal, Agnieszka Hetnał. Tym razem model Volkswagen California pojawił się na okładce najnowszego przewodnika jako symbol podróży i hasła w drodze jak w domu.
„Mamy ogromny sentyment do Volkswagena i jego kamperów. Westfalią podróżowała kiedyś część naszych autorów, zbierając materiały do przewodników. To były niesamowite wyprawy” – wspomina Agnieszka Hetnał.
Miłośnicy podróży pełnych wolności będą mogli dowolnie modyfikować opisane w przewodniku trasy dostosowując je do swoich zainteresowań i tempa zwiedzania. To właśnie kwintesencja podróży na czterech kółkach, szczególnie takim modelem jak Volkswagen California, który został okrzyknięty mianem kultowego. Od debiutu w 1988 roku California od razu zyskała status najlepszego pojazdu rekreacyjnego na świecie. Na przestrzeni trzech dekad doczekała się sprzedaży na poziomie ponad 160.000 egzemplarzy.