artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Rekordowe dane niemieckiego przemysłu RV

Czas czytania 2 minuty
Rekordowe dane niemieckiego przemysłu RV
 fot. CVID

CIVD, niemieckie stowarzyszenie przemysłu karawaningowego ogłosiło, że w roku 2019 sprzedaż w branży RV osiągnąła rekordowy wynik. Po raz dziesiąty z rzędu liczba pojazdów rekreacyjnych, przyczep kempingowych i samochodów kempingowych wzrosła liczba rejestracji nowych pojazdów.

Według prognozy CIVD do końca roku 2019 w Niemczech zarejestrowanych zostało prawie 54 000 samochodów kempingowych i 27 000 przyczep kempingowych. Odpowiada to za wzrost odpowiednio o 15,1 i 10,6 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 

To pokazuje, że ​​przemysł kamperów i przyczep kempingowych jeszcze nigdy nie był w tak dobrej kondycji. Wysiłki, które stowarzyszenie podjęło w ostatnich latach, aby na nowo pokazać nieco zakurzony obraz kempingu, najwyraźniej przyniosły skutek. Oczywiście wpływa na to również na korzystna sytuacja gospodarcz i niskie stopy procentowe, a także na fakt, że seniorzy są bardziej aktywni i chętniej podróżują niż kiedykolwiek wcześniej.

Najpopularniejszym modelem w Niemczech w tamtym roku były campervany/buscampery. Wynika to częściowo z nowoczesnych modeli bazowych, które coraz częściej są wykorzystywane do codziennego transportu oraz oczywiście jako pojazdy rekreacyjne. Udział campervanów/buscamperów w Niemczech wynosił nie mniej niż 42%.

Istnieją jednak pewne problemy, które mogą ograniczyć w przyszłosci sprzedaż pojazdów. Istnieje coraz więcej zakazów wjazdu dla pojazdów wyposażonych silniki wysokopręże. W wielu krajach mogą zacząć obowiązywać podwyższone podatki dla pojazdów z silnikiem Diesla. Brexit i wyjście z Unii Wielkiej Brytanii równierz może na to wpłynać. 

ReklamaRekordowe dane niemieckiego przemysłu RV  1
Ważną rolę odgrywa elektromobilność. Potencjalni nabywcy zaczną się zastanawiać, czy nie wstrzymac się z zakupem kampera, do czasu kiedy pojawi się szeroki asortyment niedrogich samochodów elektrycznych lub hybrydowych, z dobrym zasięgiem i łatwością ładowania. 

Kamper używany jest dużo dłużej niż klasyczny samochód osobowy, Jest obawa, że samochody kempingowe z silnikiem Diesla nie będą mogły poruszać się po obszarach miejskich za 15 lat. Utrudniło by to nie tylko swobodę przemieszczania się osób podróżujących samochodami, ale może również mieć negatywny wpływ na wartość rezydualną samochodów kempingowych.

Czy całe zamieszanie z ekologią i normami emisji spalin spowoduje, że ponownie do łask powrócą przyczepy kempingowe? Czas pokaże.


Martin10.01.2020
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News