PREZENTACJE POJAZDÓW

PRZEGLĄD RYNKU

13 dni temu  08.11.2019, ~ Administrator   

Olbrzymi garaż to pierwsze, co rzuca się w oczy

Olbrzymi garaż to pierwsze, co rzuca się w oczy

Jak już wiemy, AutoRoller w sezonie 2019 zmieni nazwę na Kronos. Jednak nie tylko nazewnictwo ulegnie zmianie – na rynek wprowadzony zostanie model, który już kilka lat temu cieszył się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Mowa o Kronosie 290M, czyli kamperze przeznaczonym dla tych, którzy kochają motocykle, quady i crossy. To gratka dla „dużych chłopców”.

Kronos 290M to zupełna nowość na sezon 2019, ale starsi stażem caravaningowcy pamiętają, że taki model był już niegdyś w ofercie tego producenta. Mamy jednak wrażenie, że nieco wyprzedził rozwój całej branży i prawdopodobnie dopiero teraz nastał idealny czas, aby ponownie stał się dostępny.

Model ma prawie 7,5 m długości i 2,35 m szerokości. Oferuje 5 miejsc do jazdy i 4 do spania. Jedno łóżko (podwójne) ulokowano w poprzek pojazdu w jego tylnej części, a drugie (również podwójne) nad szoferką w postaci alkowy. To z tyłu jest naprawdę duże – producent podaje wymiary aż 2,16 m x 1,89 m. Wbrew temu, do czego już się przyzwyczailiśmy, alkowa wcale nie musi oznaczać „z automatu” 6 miejsc do jazdy i spania.

Kamper będzie bazował na fordzie i (nowość) fiacie, ale przewidujemy, że większość klientów i tak wybierze pierwszą opcję. Dlaczego? Powód jest prosty: ford oferuje dwa silniki 2-litrowe o mocy 130 i 170 koni, co przekłada się nie tylko na odpowiednią moc, ale też niską cenę zakupu kampera ze względu na akcyzę (w naszym kraju silniki powyżej 2 l są obwarowane o wiele większym podatkiem). Z dziennikarskiego obowiązku wspomnijmy, że klient będzie mógł wybrać również trzy różne wersje fiatowskiego silnika MultiJet o pojemności 2,3 l i mocy 130, 150 lub 180 KM.

Skuter, quad, motocykl – żaden problem!

Kronos 290M to przede wszystkim wręcz gigantyczny garaż o wymiarach 1930 x 2200 x 1430 mm, z możliwością zwiększenia przestrzeni nad głową do poziomu 1820 mm. Dodajmy do tego maksymalną ładowność rzędu 300 kg i bardzo duże drzwi boczne (1370x1320 mm), a otrzymamy pojazd, do którego bez trudu zapakujemy naszą „zabawkę”.

Miejsca jest na tyle dużo, że swobodnie wejdziemy do garażu, aby „pomajsterkować” przy motocyklu czy skuterze lub po prostu przygotować go do jazdy. Producent przewidział takie działania i umieścił tutaj chociażby specjalną osłonę na podłogę czy odpływ wody w podłodze. W środku, na jednej ze ścian garażu, znajdziemy też podłączenie do wody, złącza 12 V, 230 V i telewizyjne. O oświetleniu LED-owym wspominamy jedynie z obowiązku. Przestrzeń w garażu również możemy dowolnie modyfikować dzięki „odpinanej” szafce. To garaż „z krwi i kości”, idealny pod gokarty, quada, crossa czy jakąkolwiek inną rzecz, którą chcemy zabrać ze sobą w podróż.

Garaż z kamperem

Nie zapomnijmy jednak, że Kronos 290M to w dalszym ciągu bardzo funkcjonalny i przestronny kamper. Na pokładzie znajdziemy osobne pomieszczenie z toaletą i prysznicem, aneks kuchenny ze 140-litrową lodówką działającą na 12, 230 V i gaz oraz ogrzewanie Truma Combi (gazowe) o mocy 4000 W. Klient ma możliwość montażu ogrzewania typu Webasto – wówczas system pracuje, pobierając olej napędowy z baku naszego kampera.

Do tego część dzienna z regulowanym stołem i obracanymi fotelami z przodu, wspomniane duże łóżka i szafa na ubrania. Sprzęt roboczy i brudne rzeczy, takie jak chociażby kombinezon, możemy schować w garażu, w specjalnej skrytce, bez potrzeby wnoszenia tego do wnętrza kampera. Nie musimy dodawać, że ma to bezpośredni wpływ na utrzymanie części mieszkalnej w czystości. 

Artykuł pochodzi z numeru 4(83) 2018 Polskiego Caravaning

GALERIA ZDJĘĆ

Kronos 290M to przede wszystkim gigantyczny garaż, w którym zmieści się nawet quad
Kronos 290M to przede wszystkim gigantyczny garaż, w którym zmieści się nawet quad
Nie da się ukryć, że to funkcjonalny i przestronny kamper
Nie da się ukryć, że to funkcjonalny i przestronny kamper

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Jakub 2 11 dni temu Hmmm... ciekawa sprawa z tym silnikiem, bo to przecież produkcja grupy PSA (Citroen, Peugeot) znany jako HDI. Ford od jakiegos czasu używa ich silników. W Citroenach się nie psuje, tylko w Fordach? Chyba odwiedzę serwis Forda i dopytam.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ GrochCamp 1 13 dni temu Wszystko fajnie w Fordzie ale nic nie piszecie o trwałości silnika. Znam z autopsji i od innych co mają na Fordzie że wymiana wtrysków przy przebiegu rzędu 50tyś km to normalna rzecz. Moje padły po 35tyś km od razu po końcu gwarancji. Olej wymieniany co 15tyś km.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony