Jednak trend ten rozpoczął się krótko przed pandemią, gdyż już w 2018 roku zarejestrowano w sumie 518 nowych samochodów kempingowych, co stanowiło wzrost o ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego. W 2019 roku było ich już 724, w 2020 – 1040, a w 2021 aż 2191 sztuk. Rok 2021 zakończył się zatem wzrostem polskiego rynku o ponad 100% w stosunku do roku 2020. W roku 2022 odnotowano nieco niższy poziom rejestracji, ale i tak widoczna jest znacząca zmiana postrzegania kampera jako samochodu wypoczynkowego.
Najszerszą ofertę fabrycznie zabudowanych kamperów na rynku posiada marka Volkswagen Samochody Dostawcze, która swój pierwszy samochód kempingowy na bazie Transportera T1 wypuściła na rynek w 1961 roku we współpracy z firmą Westfalia. To właśnie stąd nazwa kultowego kampera Westfalia, który podbił serca na całym świecie. Kolejno zostały wyprodukowane T2 i T3 z zabudową kempingową, a co ciekawsze, już w T3 pojawił się model California, który jest rozwijany na różnych podwoziach do dziś. Najstarsze odrestaurowane egzemplarze kamperów T1 osiągają na giełdach klasyków ceny nawet powyżej 100 tysięcy euro i cieszą się ogromnym powodzeniem wśród kolekcjonerów.
Najmniejszy jest Caddy California. Produkowany w polskich zakładach Volkswagen Poznań samochód zaskakuje przemyślanymi do ostatniego szczegółu rozwiązaniami, np. dużym, rozkładanym łóżkiem mieszczącym spokojnie 2 dorosłe osoby, specjalnymi zawieszanymi torbami, gdzie pomieścić możemy najważniejsze drobiazgi, czy wysuwaną minikuchenką, dzięki której Caddy California rejestrowany jest jako specjalny samochód kempingowy.
Idealnym pojazdem do podróżowania nie tylko po Polsce, ale i po całej Europie jest Volkswagen California 6.1. To funkcjonalny dom na czterech kółkach z praktycznie zaprojektowaną przestrzenią, w której można podróżować, spędzać czas wolny i wygodnie nocować. Dostępny jest w 3 wersjach wyposażenia: Ocean, Beach Tour oraz Beach Camper. Pierwsza z nich ma typowo mieszkalne, kempingowe wyposażenie, natomiast wersja Beach jest bardziej uniwersalna.
Wyróżnikiem samochodu jest kompaktowy, a jednocześnie komfortowy salon, kuchnia i sypialnia w jednym. Idealnie sprawdzi się podczas wycieczki na plażę lub na zakupy w mieście.
Dla wielu osób synonimem udanych wakacji są niezależność, wygoda i prywatność. To właśnie dla nich stworzono Grand Californię bazującą na modelu VW Crafter. Bez względu na to, jak lubisz podróżować (w parze
Dariusz Brodnicki, dyrektor departamentu marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services: – Dzięki ofercie leasingu Autonajem Volkswagen Samochody Dostawcze klient spłaca jedynie część kwoty, która stanowi całkowitą wartość pojazdu. Wysokość miesięcznych rat zależy od długości użytkowania auta oraz całkowitego przebiegu zadeklarowanego przy zawieraniu umowy. Ważne, że nie musimy myśleć o wszystkich kosztach związanych z samochodem, a jedynie sprawdzić, czy niska rata mieści się w naszym miesięcznym budżecie. W racie mamy zawarte to, co najważniejsze: finansowanie, naprawy serwisowe i wszystkie wymagane przez producenta przeglądy wraz z odpowiednimi materiałami eksploatacyjnymi, a także wsparcie w zarządzaniu szkodami oraz promocyjny pakiet ubezpieczeń. A to wszystko bez konieczności wykupienia auta na koniec umowy.
Dodatkowo Volkswagen Samochody Dostawcze wspólnie z Volkswagen Financial Services w ramach produktu Autonajem oferuje również pakiet usług opcjonalnych:
Autonajem to przewidywalność kosztów, zwiększenie płynności finansowej firmy oraz łatwość budżetowania. Co więcej, miesięczna rata może stanowić dla przedsiębiorstwa koszt uzyskania przychodu.
Bieżąca oferta marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmuje:
Artykuł pochodzi z numeru 2 (110) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.