Jeżeli szukasz pojazdu dla dużej rodziny lub jesteś właścicielem wypożaczalni i chcesz powiększyć flotę, jednocześnie nie obciążając w dotkliwy sposób swojego budżetu, na pewno będziesz zainteresowany nowością włoskiego producenta kamperów GiottiLine.
Model Siena 386, któremu podczas targów Caravan Salon w Düsseldorfie mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej, jest dostępny w wersji podstawowej już za 280 tysięcy złotych brutto. Takich cen na polskim rynku pojazdów fabrycznie nowych praktycznie już nie ma!
Na tak niską cenę wpływa oczywiście także wykorzystane podwozie. Jest to Ford Transit z dwulitrowym dieslem, dzięki czemu mamy do czynienia z niższą akcyzą (3,1 zamiast 18,6%). Wspomniana cena dotyczy wersji podstawowej, choć i tu mamy do dypozycji mocniejszy, 170-konny silnik, natomiast w wersji z manualną skrzynią biegów. Dobrze wyposażona i bardzo przyjemna w obsłudze wersja kampera Privelege, już z automatem, kosztuje natomiast ok. 300 tysięcy złotych brutto - to nadal bardzo atrakcyjna cena.
Kamper posiada 6 homologowanych miejsc do jazdy oraz 6 miejsc do spania. To bardzo ciekawa alternatywa dla kamperów typu alkowa. Tutaj, w kamperze półzintegrowanym, nie mamy więc łóżka nad szoferką, co w oczywisty sposób poprawia właściwości. Mamy natomiast łóżko dla dwóch osób opuszczane elektrycznie spod sufitu nad częścią do pobytu dziennego. Ta część to duża kanapa w kształcie litery L, sporych rozmiarów stolik, oraz duże siedzisko na przeciwko. Jeśli dołożymy do tego obracane z szoferki dwa pojedyncze fotele, możemy przygotować miejsce do biesiadowania nawet dla 7 osób.
Dwa kolejne miejsca do spania uzyskujemy budując łóżko z dostawkami, w oparciu o stolik w części dziennej. Z tyłu pojazdu mamy natomiast konstrukcję piętrową, z dwoma pojedynczymi łóżkami. Do dyspozycji mieszkańców jest oczywiście duża łazienka z wydzieloną kabiną prysznicową, a w części kuchennej sporych rozmiarów blat roboczy oraz lodówka.Długość tego kampera to 699 centymetrów. W tylnej części mamy oczywiście garaż, w którym bez problemu przewieziemy nawet większe i cięższe przedmioty, jak choćby skuter, bo jego maksymalne obciążenie to 300 kilogramów. Warto dodać, że już w wersji podstawowej kamper GiottiLine Siena 386 jest przygotowany do podróżowania przez cały rok. Woda nie zamarznie i nie poczyni zniszczeń, bo zbiornik wody szarej jest ogrzewany, co ciekawe, od wewnątrz, przy użyciu specjalnej rury wykorzystującej ciepło dostarczane do części mieszkalnej.
To, co w tym wszystkiem nam wydaje się najciekawsze, to fakt, że mimo bardzo niskiej ceny kampera, nie możemy tu mówić o bardzo budżetowych rozwiązaniach. Kamper sprawia wrażenie solidnego, zaprojektowanego z pomysłem, dobrze wyposażonego (np. lodówka firmy Thetford) pojazdu.
Jeżeli spodobał się Wam ten pojazd możecie dowiedzieć się więcej na jego temat u polskiego dilera GiottiLine, firmy MTM Kampery. Wystarczy kliknąć TUTAJ.
Model GiottiLine Siena 386 mieliśmy możliwość obejrzeć podczas targów Caravans Salon w Düsseldorfie. Zobaczcie naszą relację filmową.