6 lutego odbyła się premierowa prezentacja nowego Sprintera, która zastąpi na rynku wersję W906 produkowaną od 2006 roku. Przyglądamy się tej premierze z dużą ciekawością, ponieważ na rynku obecnych jest kilka firm, które zabudowują kampery właśnie na podwoziu Mercedesa.
Silniki
Nowością jest wprowadzenie napędu na przednią oś. Do tego rozwiązania producent dołączy silniki o pojemności 2.1 i mocach 114, 143 i 177 KM i nową, 9-stopniową przekładnię. Mercedes twierdzi, że w tej wersji Sprinter będzie miał o 50 kg większą ładowność a tylny próg załadunku będzie niższy o 80 mm.
W ofercie pozostaje również silnik wysokoprężny, doładowany o pojemności 2143 cm3 o mocach od 114 KM, przez 143 aż po 163 KM, który będzie przekazywał moc na tylną oś. Klient będzie miał wybór pomiędzy 6-biegowym „manualem” albo 7-biegowym „automatem” 7G-Tronic Plus.
W ofercie pozostaje również silnik 3.0 V6 CDI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 440 Nm uzyskiwanym w zakresie obrotów od 1600 do 2600.
W 2019 roku, oferta Mercedesa Sprintera powiększy się o wersję eSprinter z napędem elektrycznym. Szczegółów, jak na razie, nie podano.
Nowoczesne wnętrze
Patrząc na Mercedesa klasy X (którego widzieliście chociażby na targach CMT), można odnieść wrażenie, że deska rozdzielcza nowego Sprintera jest nieco do niego podobna. Na środku znajdziemy rzucający się w oczy, ponad 10-calowy wyświetlacz dotykowy będący częścią zestawu multimedialnego MBUX. Systemem będzie można sterować nie tylko poprzez wyświetlacz czy kierownicę multimedialną, ale także poprzez komendy głosowe.
Cena
Mercedes Sprinter III został na niemieckim rynku wyceniony na 19.990 euro bez VAT. W naszych salonach pojawi się w czerwcu, ale chętni mogą składać zamówienia już teraz
Nadwozie
Sprinter III będzie dostępny z nadwoziem furgon, osobową wersją Tourer, w wersji „pick-up”, podwoziem do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną, jako autobus lub ciągnik siodłowy.
DMC nowego Sprintera jest zależne od wersji. Przednionapędowe modele: od 3 do 4,1 tony. Tylnonapędowe: od 3 do 5,5 tony.