Sun Living wraca do gry na polskim rynku. Producent pojazdów i marka należąca do koncernu Adria ogłosiły niedawno całkowitą modernizację w ofercie pojazdów kempingowych. Jako bazę podwoziową wybrano Forda Transita. Wprowadzono nowe aranżacje wnętrz, udoskonalono funkcje użytkowe oraz zmodernizowano wygląd.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Adria Mobil marka Sun Living zawsze była synonimem przemyślanego projektu i funkcji przyjaznych użytkownikowi. Uzupełnienie oferty pojazdami budowanymi na podwoziu Forda daje klientowi szerokie możliwości wyboru, co więcej, pojazdy te będą dostępne dla większego grona odbiorców właśnie za sprawą konkurencyjnej ceny.
Bazowe podwozie Transita jako również zmodernizowane oferuje szereg udoskonaleń, w tym ulepszone podwozie, nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz kompleksowy zestaw systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Dodatkowo jest wyposażony w 12-calowy ekran dotykowy z systemem komunikacji i informacji SYNC4 nowej generacji, zapewniając tym samym łączność za pośrednictwem modemu 5G. Pakiet standardowy obejmuje również: automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, tempomat, system monitorowania ciśnienia w oponach i wiele innych.
Z zewnątrz w oczy rzucają się przede wszystkim nowe okna firmy Dometic S4. Zapewniają one doskonałą izolację dzięki podwójnym szybom wykonanym z akrylu, a specjalny system rygli zapobiega otwieraniu okien z zewnątrz, zwiększając tym samym bezpieczeństwo użytkowania.
Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zostało wykonane w technologii LED. Są to nie tylko światła tylne, ale także światła obrysowe, światła do oświetlania tablicy rejestracyjnej, jak również światło drzwi wejściowych. Dzięki temu kampery Sun Living nie tylko stały się bardziej przyjazne dla środowiska, gwarantując niskie zużycie energii, ale też zdecydowanie większą żywotność w porównaniu do tradycyjnego oświetlenia. Ten zabieg poprawił wygląd pojazdów, nadając im bardziej nowoczesny sznyt.
Wnętrze nowego Sun Livinga wita użytkownika elementami, które wpisały się już w standard gwarantowany również w kamperach Adrii – kontrastujące kolory i dużo światła tworzącego nastrój. Wzbogacają go akcenty w ciemnych kolorach – wieszaki, zamki push-lock, spody szafek podwieszanych, ciemny kran kuchenny i rama drzwi prysznicowych w łazience.
W kwestii funkcjonalności wiele wnoszą w nowych modelach drzwi serwisowe z boku ławki dla łatwiejszego dostępu do bezpieczników i zaworu Truma oraz miejsce na akumulator hotelowy pod siedzeniem pasażera. Producent dodał do pakietu wyposażenia standardowego mocowania systemu ISOFIX.
Ulepszona, kompaktowa łazienka została całkowicie przebudowana. Umywalka nie znajduje się już w ukrytej przestrzeni szafki toaletowej, ale została przeniesiona do mokrej części łazienki, czyli kabiny prysznicowej. Dzięki temu udało się doskonale wykorzystać przestrzeń, jednocześnie podnosząc poziom ergonomii i higieny. Ponadto poprawiono również całą instalację wodną. Wymieniono dotychczas stosowaną pompę wodną na nową i mocniejszą, zapewniającą ciśnienie 2,1 bara. System odprowadzania wody też jest teraz bardziej wydajny. Inny jest również zawór spustowy do wody szarej. Stosowaną dotychczas mechaniczną dźwignię zastąpił zawór elektryczny, obsługiwany za pomocą przełącznika wewnątrz pojazdu.
Jedną z najważniejszych modyfikacji zbliżających kampery i kampervany Sun Living do standardów Adrii jest dostęp do Adria Mach. Aplikacja ta umożliwia zdalne zarządzanie kluczowymi funkcjami pojazdu za pomocą smartfona lub tabletu, co zapewnia większą kontrolę i komfort użytkowania.
Wszystkie kampery Sun Living umożliwiają teraz wybór systemu ogrzewania między gazową a dieslowską wersją Truma Combi, przy czym opcja na olej napędowy pozwala zaoszczędzić miejsce i bezcenną w kamperze wagę. Panel Truma CP Plus jest teraz standardem we wszystkich wersjach, zapewniając optymalny komfort. Lodówki kompresorowe są również standardem. Opcjonalnie możemy domówić elementy wyposażenia znane z droższych modeli Adrii jak podgrzewaną podłogę, ogrzewany i izolowany zbiornik wody szarej czy panoramiczne okno dachowe, co wskazuje na sporą integrację obu marek.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (119) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.