W Atlancie po raz pierwszy ruszył pokaz North American Commercial Vehicle Show (NACV) – największe w Ameryce Północnej targi pojazdów użytkowych. Właśnie tam Mercedes-Benz Vans prezentuje pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera – modelu, który w 2018 r. będzie najważniejszym debiutantem segmentu dużych vanów. I jak wskazują szkice projektowe, wyznaczy również nowe standardy w dziedzinie wzornictwa.
Zaprojektowany całkowicie od nowa, Sprinter po raz kolejny przesuwa granice swojego segmentu. Jego wzornictwo konsekwentnie wpisuje się w myśl projektantów Mercedes-Benz i ucieleśnia pozornie rozbieżne cechy – emocje i inteligencję. Przód Sprintera, z wyraźnie zarysowanymi lampami o horyzontalnych liniach, ma zdecydowane silne oblicze.
Nowa generacja samochodu dostawczego ma wyróżniać się również wyposażeniem – swoim użytkownikom zaoferuje nowe systemy wspomagające i usługi łącznościowe oraz nową telematykę, które zapewnią radykalny postęp w zakresie efektywności kosztowej pojazdu oraz zarządzania flotą. Co więcej, najnowszy Sprinter, dzięki znacznie poszerzonej gamie wariantów, może być precyzyjniej dopasowany do indywidualnych wymagań branżowych.
Europejska rynkowa premiera modelu odbędzie się w pierwszej połowie 2018 r.. Kolejne szczegóły na temat nowego Sprintera zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach.
Nowoczesne rozwiązania z zakresu mobilności w połączeniu z klasycznymi atrybutami Sprintera
„Chcemy zrobić coś więcej niż »tylko« budować najlepsze samochody. Chcemy oferować najlepiej dopasowane rozwiązania mobilnościowe dla każdego sektora i każdego rodzaju transportu. I tym właśnie kierujemy się przy projektowaniu kolejnej generacji Sprintera – chcemy stworzyć rozwiązanie całościowe, systemowe. Nie trzeba dodawać, że nowa odsłona naszej ikony będzie ucieleśniać klasyczne atrybuty Sprintera – niezawodność, bezpieczeństwo i efektywność kosztową” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans, podczas targów NACV.
Targi NACV to idealne miejsce na ujawnienie pierwszych szczegółów na temat nowego Sprintera. Stany Zjednoczone są jednym z najszybciej rozwijających się rynków aut użytkowychi i drugim co do wielkości, po Niemczech, rynkiem sprzedaży dużych vanów na świecie. Budowana fabryka nowego Sprintera w North Charleston w przyszłości będzie mogła zaspokoić popyt klientów w Ameryce Północnej dostarczając im samochody znacznie szybciej i ekonomiczniej. Mercedes-Benz Vans, jako jedyny producent w segmencie dużych samochodów dostawczych, będzie kontynuował produkcję kolejnej generacji Sprintera w swoich niemieckich fabrykach w Dusseldorfie i Ludwigsfelde.
Prekursor przyszłościowego projektu adVANce
Wprowadzenie nowego Sprintera to dla Mercedes-Benz Vans coświęcej niż tylko prezentacja nowego modelu. To auto odzwierciedlające ujawnioną jesienią 2016 r. strategię adVANce. Celem projektu jest reakcja na megatrendy, takie jak cyfryzacja i postępująca urbanizacja. Związane są z tym zmiany w działaniu firmy – transformacja z producenta samochodów w dostawcękompleksowych, wszechstronnych rozwiązań mobilnościowych. Pierwszym modelem, który będzie reprezentować ten rozwój, jest właśnie nowy Sprinter.
Samochód dostawczy, który dał imię całej klasie pojazdów
Sprinter to auto, które zapoczątkowało cały segment pojazdów, a do tego jest flagowym modelem Mercedes-Benz Vans. Zadebiutował na rynku w 1995 r. i z wynikiem ponad 3,3 mln egzemplarzy sprzedanych w ponad 130 krajach świata jest jednym z najchętniej wybieranych aut użytkowych wszech czasów i oczywiście bestsellerem w palecie Mercedes-Benz Vans. Od stycznia do marca 2017 r. jego sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrosła o 10 %. Tym samym Sprinter zaliczył najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej karierze. Podobnie było w pierwszej połowie br. – model po raz kolejny pobił nowy rekord popularności i znalazł około 96 200 nabywców (ub.r.: 95 100).
Stoisko Daimlera na targach NACV prezentuje nie tylko przedsmak trzeciej generacji Sprintera. Przedstawione są tam również kolejne techniczne osiągnięcia w segmencie lekkich i ciężkich aut użytkowych. Z portfolio, do którego wliczają się marki Mercedes-Benz, Freightliner, FUSO oraz Western Star, koncern Daimler ma ponad 40-procentowy udział w rynku i jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w USA.
Kampery na bazie Sprintera produkuje m.in. polska firma Balcamp. Test jednego z nich mogliście przeczytać w letnim numerze Polskiego Caravaningu.