artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Opel Grandland X z systemem IntelliGrip

Czas czytania 3 minuty
Opel Grandland X z systemem IntelliGrip

Kierowcy rozglądający się za kompaktowym SUV‑em (pojazdem sportowo-użytkowym) wyróżniającym się atrakcyjnym stylem i efektywnością — zwłaszcza jeżeli często poruszają się po nieutwardzonych lub śliskich drogach — powinni zainteresować się nowym Oplem Grandlandem X z opcjonalnym aktywnym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.

IntelliGrip zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. W zależności od warunków jazdy kierowca Grandlanda X z przednim napędem może wybrać odpowiedni tryb kontroli trakcji za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. Układy elektroniczne natychmiast dostosowują rozkład momentu obrotowego na poszczególne koła i działanie ESP (elektronicznego programu stabilizacji) do wybranego trybu.

„Sportowo-użytkowy Opel Grandland X oferuje liczne innowacje, takie jak kamera 360°, adaptacyjne w pełni diodowe światła przednie oraz ergonomiczne fotele z atestem. Sprawiają one, że jazda samochodem jest bezpieczniejsza i dostarcza więcej przyjemności. Dzięki IntelliGrip kierowcy mogą korzystać z tych wszystkich udogodnień zawsze, na różnych nawierzchniach” — powiedział Peter Küspert, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu.

IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:

  • Normal / On-road (normalny/drogowy): Tryb „Normal” jest ustawiony domyślnie przy uruchomieniu silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
  • ReklamaOpel Grandland X z systemem IntelliGrip 1
  • Snow (śnieg): Tryb „Snow” zapewnia optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
  • Mud (błoto): Ten tryb dopuszcza większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większa porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Sand (piasek): Ten tryb dopuszcza niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
  • ESP Off (wyłączony ESP): W tym trybie ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.

IntelliGrip dostosowuje podział momentu obrotowego między przednie koła zgodnie z wybranym trybem, zezwalając na utratę przyczepności, gdy jest to konieczne. Pozwala to na uzyskanie optymalnej równowagi między przyczepnością a jej zrywaniem przy przyspieszaniu.

Innowacyjna technologia IntelliGrip jest dostępna ze wszystkimi konfiguracjami zespołu napędowego oferowanymi w Grandlandzie X w ramach opcji „Grip & Go”, wraz z pięcioramiennymi obręczami kół 7,5J x 18” z lekkiego stopu i wielosezonowymi oponami 225/55 R18, we wszystkich wersjach wyposażenia.

ReklamaOpel Grandland X z systemem IntelliGrip 2

Administrator07.03.2018
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News