artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ACK sklep Black Week 23.11-01.12 Sebastian
Chausson 777 oraz 788 z gamy Titanium Ultimate to jedne z najchętniej wybieranych modeli tego producenta w Polsce. Co istotne, w sezonie 2024 nadal będą oferowane na bazie Forda Transita z automatyczną skrzynią biegów!
Chausson 777 oraz 788 z gamy Titanium Ultimate to jedne z najchętniej wybieranych modeli tego producenta w Polsce. Co istotne, w sezonie 2024 nadal będą oferowane na bazie Forda Transita z automatyczną skrzynią biegów!

(Nie tylko) detale robią różnicę. Oferta Chausson na rok 2024

Czas czytania 4 minuty

Nowy model designerskiej serii X, kamper z biurkiem dla pracujących zdalnie, ale przede wszystkim odświeżona linia Titanium Ultimate nadal na poszukiwanym Fordzie Transicie – tak prezentuje się oferta francuskiego producenta kamperów Chausson na rok 2024.

Świetnie przyjęta przez polskich klientów seria Titanium Ultimate będzie nadal dostępna, co ważne, na podwoziach Forda Transita z automatyczną skrzynią biegów. Dla nas to oczywiście bardzo dobra wiadomość, bo dwulitrowy transit jest też gwarancją niższej akcyzy. Trwający od pewnego czasu problem z dostępnością podwozia Forda sprawia, że nie wszyscy producenci zabudów będą mieli takowe w ofercie.
Z serii Titanium Ultimate Chausson proponuje na rok 2024 odświeżone modele 777, 788 i 640. To wygodne półintegry z bardzo ciekawymi rozwiązaniami wewnątrz, by wspomnieć chociażby salonkę w rozmiarze XL i dużą garderobę z tyłu zabudowy w modelu 640 czy łóżko królewskie o szerokości 160 cm w sypialni z regulacją wysokości nad garażem w modelu 788.
Model 777 to z kolei, można powiedzieć, klasyka „półzintegrowanego” gatunku, gdzie mamy duży garaż z 2 klapami, w tylnej sypialni 2 łóżka wzdłużne z możliwością połączenia w łoże małżeńskie. Opcjonalnie model ten, podobnie jak 788, możemy wyposażyć w podwójne łóżko o wymiarach 140 × 190 cm opuszczane spod sufitu za pomocą systemu pasowego z napędem elektrycznym.
Wszystkie modele z gamy Titanium Ultimate charakteryzuje salonka w popularnym układzie face-to-face oraz systemem „Smart Lounge”. Na czas jazdy z bocznych kanap wysuwamy wygodne siedziska z regulowanym oparciem oraz Isofiksem. Jak dowodzi Chausson, podróżowanie w zabudowie również może być komfortowe!
W każdym z kamperów znajdziemy ergonomiczne aneksy kuchenne i spore lodówki absorbcyjne z systemem automatycznego wyboru źródła zasilania AES. W modelu 640 lodówka marki Thetford mieści aż 167 l! Za ogrzewanie wnętrza odpowiada wydajny system Webasto zasilany olejem napędowym. W pakietach Arctic jego moc wynosi aż 5500 W. Zasilanie olejem napędowym gwarantuje wygodne użytkowanie kampera zimą oraz bezpieczne uruchamianie podczas jazdy. Wspomniany pakiet Arctic to również podgrzewana podłoga oraz zbiornik szarej wody. Chausson to wymarzony kompan przez cały rok.
Różne modele i różne konfiguracje, każdy na pewno wybierze coś dla siebie. Łączy je nowoczesna stylistyka Titanium Ultimate i duch innowacji wpisany w motto marki Chausson.

(Nie tylko) detale robią różnicę. Oferta Chausson na rok 2024 1
Biurko do pracy czy nauki w tylnej części kampera w ciągu dnia, a wieczorem przestrzeń do snu - taką innowację zaprezentowano w modelu 724 serii Etape Line
(Nie tylko) detale robią różnicę. Oferta Chausson na rok 2024 2

Dla ucznia i rodzica

Nowością na rok 2024 jest seria Etape Line, a w niej półzintegrowany kamper 724 na podwoziu Peugeota Boxera. Tym, co w pierwszej kolejności zwraca uwagę, jest… biurko, dzięki czemu będzie z pewnością doskonałym miejscem pracy dla podróżujących i pracujących zdalnie lub dla dzieci w wieku szkolnym. Wyjazd na caravaningowy weekend w roku szkolnym? Pewnie, już bez obaw o miejsce do odrabiania lekcji. Biuro jest na tyle duże, że zmieści także komputer z dużym monitorem.
Oczywiście biurko to niejedyny atut tego pojazdu. Zwraca uwagę również duża „elastyczność” wnętrza. Pokój z miejscem na biurko, umiejscowiony z tyłu pojazdu, możemy szybko przekształcić w dużą i wygodną sypialnię dla dwojga. Dwa kolejne miejsca do spania znajdziemy w przedniej części na łóżku opuszczanym, jak to w Chaussonie, elektrycznie. Mimo tak wielu różnorakich funkcji i rozwiązań, przy zachowaniu oczywiście pełnej funkcjonalności części kuchennej, projektantom tego modelu udało się też wygospodarować miejsce na oddzielne pomieszczenia na kabinę prysznicową oraz łazienkę z toaletą. Ciekawym rozwiązaniem jest szafa z drążkiem, której ruchomy mechanizm wysuwa się po otwarciu górnego blatu. W kamperze wygospodarowano również miejsce na garaż z wysoką klapą serwisową. Czy będzie to nowy bestseller w marce Chausson gamy rodzinnych kamperów? Na pewno ma ku temu ogromne predyspozycje!

Kolejny X

W siłę rośnie także gama modelowa X. Jakiś czas temu mieliśmy okazję przetestować wersję X550, a więc kampera półzintegrowanego w rozmiarach vana (210 cm szerokości!). Nasze wrażenia były bardzo pozytywne, bo przy dużej zwrotności pojazdu i jego mobilności mogliśmy liczyć na wygodę w części mieszkalnej. Z tego powodu z dużym zainteresowaniem przyglądamy się nowemu modelowi w tej serii – X650, który jest dłuższy (już nie 599, a 636 cm), ale dzięki temu znalazło się w nim miejsce na przestronny garaż. Nie zmieniła się za to szerokość, dzięki czemu wąskie drogi górskie, ale też miejskie czy ciasne parkingi nie stanowią dla tego pojazdu większego problemu.
Wewnątrz znajdziemy 4 miejsca do spania, z czego 2 budujemy w oparciu o stolik w centralnej części, a 2 kolejne uzyskujemy na opuszczanym spod sufitu łóżku. W tylnej części kampera jest łazienka, obok przestronna szafa. Nowy X650, zresztą podobnie jak jego poprzednik X550, zdecydowanie wyróżnia się na drodze czy kempingu. Połączenie czerni i bieli nadaje temu kamperowi dynamiczny, ale przede wszystkim bardzo świeży, nowatorski charakter.

(Nie tylko) detale robią różnicę. Oferta Chausson na rok 2024 3
Funkcjonalne detale – znak rozpoznawczy marki Chausson
(Nie tylko) detale robią różnicę. Oferta Chausson na rok 2024 4
Jeżeli czegoś nam w testowanym X550 brakowało, to chyba tylko garażu. Nowy model (X650) już go ma!

transa-m.pl

Artykuł pochodzi z numeru 5 (113) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator31.12.2023
Artykuł powstał we współpracy z marką Transa-M
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News