artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
M jak MAN Affinity M

M jak MAN Affinity M

Czas czytania 4 minuty

Po sukcesie modelu Affinity Duo, w którym jako pojazdy bazowe zastosowano do wyboru Fiata Ducato lub Peugeota Boxera, przyszła pora na pojazd z trochę wyższego segmentu. Wybór padł na markę MAN, a na bazie podwozia TGE powstał koncepcyjny kampervan Affinity M.

Jednym z motywów, które zadecydowały o wyborze podwozia, był sposób podejścia marki MAN do klienta, rozwiązania serwisowe, które proponuje producent, w tym wsparcia drogowego na wypadek awarii. Zdecydowano się na jednostkę 2-litrową o mocy 177 KM z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów. To połączenie zaowocowało sporym zainteresowaniem klientów już pierwszego dnia targów Caravan Salon Düsseldorf, gdzie odbyła się prezentacja nowego modelu.
Założenia, które doprowadziły do stworzenia nowego pojazdu, to efekt wsłuchiwania się w potrzeby podróżujących coraz popularniejszymi kampervanami użytkowników. Problemy wynikające z konieczności zmieszczenia się w limicie wagowym 3,5 t dmc są powszechne, a produkcja odpowiednio wyposażonego kampervana to często balansowanie pomiędzy ilością luksusu w zabudowie a rezerwą wagi. Tutaj właśnie leży główny koncept przyświecający rozwiązaniom zastosowanym w Affinity M. Nietypowy kształt nadwozia jest dość łatwo zauważalny, ponieważ od razu rzuca się w oczy wydłużenie tylnej części. W tym miejscu odkrywamy zasadniczy punkt, przesądzający o oryginalności pojazdu, ponieważ zastosowana dla redukcji sumarycznej wagi krótka, 6-metrowa wersja furgonu wymagała modyfikacji dla przedłużenia wnętrza, co zaowocowało prawie takimi samymi walorami mieszkalnymi jak w innych modelach marki Affinity. Dołożono także boczne panele. Okazuje się, że poprzez tę modyfikację długości pojazd osiąga 6,12 m, a więc tyle samo co MAN ze stopniem. A jednak w środku pomogło to uzyskać dodatkowe 30 cm. Modyfikacje pozwoliły więc na zainstalowanie łóżka francuskiego, łazienki znajdującej się obok i rozwiązań, które sprawdzały się świetnie w przypadku pierwszego modelu marki Affinity, który wciąż pozostaje bestsellerem. Stąd też właśnie decyzja o modyfikacji i przełożeniu walorów użytkowych do podwozia, które jest atrakcyjniejsze dla klientów i oferuje nowocześniejszą technologię. Elementem walki o masę całkowitą był też wybór pojazdu z napędem na jedną oś. Lżejsze elementy napędu oraz wysokość większa o kilka centymetrów. Wewnątrz przestrzeni mieszkalnej uzyskano 192 cm.

ReklamaM jak MAN Affinity M 1
Największą zaletą wnętrza jest otwarta przestrzeń, daleka od klaustrofobicznych rozwiązań. Zastosowano nowe laminaty, nowy dekor, stylistykę, opierając się na jaśniejszych barwach, co optycznie rozświetliło wnętrze, powiększając je. Tym, co także wyróżnia model Affinity M, jest sposób rozkładania do spania siedziska kanapy salonu. To łóżko dość krótkie, bo efektywna długość do spania wynosi 180 cm. Kampervan homologowany jest dla 4 osób do jazdy, natomiast do spania znajdziemy tutaj 3 miejsca. Zatem można traktować ten model również jako pojazd dedykowany parom lub parom z dzieckiem, chociaż długość przedniego łóżka wcale nie musi oznaczać ograniczeń dla spania osoby dorosłej.
Strefa higieny to łazienka zintegrowana, z możliwością oddzielenia ścianką z pleksi drzwi wejściowych, gdzie można zostawić odzież lub ręczniki. Dzięki temu korzystanie z prysznica nie wiąże się z ryzykiem zamoczenia tekstyliów wiszących na wieszakach. Rozwiązaniem znanym z poprzednich modeli jest rozkładana umywalka. Prysznic i krany zasilimy wodą zgromadzoną w 100 -litrowym zbiorniku, woda szara będzie gromadzona również w 100-litrowym rezerwuarze.
Pod materacem głównego łóżka znajduje się przestrzeń bagażnika z drzwiczkami do kabiny mieszkalnej, na wypadek przewożenia dłuższych przedmiotów. Znajdziemy tu także otwieraną obustronnie lodówkę Dometic, dużo schowków, niewielką szafę ubraniową do powieszenia rzeczy na czas podróży, głębokie szuflady kuchenne. Za ogrzewanie odpowiada gazowo-elektryczna Truma Combi 4E. Szaro-stalowa stylistyka z chromowanymi detalami uzupełnia nowoczesny charakter nadwozia.
ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Affinity M jest pojazdem, który kontynuuje dobre tendencje i wzorce poprzednich modeli. Stanowi również alternatywę dla tych, którzy docenią podróż nieprzeciążonym pojazdem.

Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator24.05.2023 zdjęć 7
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News