Rok 2018 i jednocześnie nowy sezon rozpoczynają się, jak już wcześniej informowaliśmy, od niemieckich targów CMT w Stuttgarcie. To właśnie tam zostaną zaprezentowane nowości z działu „pojazdy luksusowe”. Nie zabraknie chociażby kampera opartego na ciężarówce Mercedes-Benz Actros.
Na wspomnianym mercedesie oparty jest Centurion 1160 GSI, który ma moc 299 KM uzyskiwaną z turbodoładowanego, 6-cylindrowego silnika o pojemności 7,7-litra. To już jest prawdziwy potwór a przecież w opcjach dostępne jest o wiele mocniejsze rozwiązanie - nawet 476 KM. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. fotele Pullmann dla kierowcy i pasażera z przodu, fotele wypoczynkowe, które można „przekształcić” do pozycji leżącej, rozkładany elektrycznie blat kuchenny, oddzielne pomieszczenie z toaletą oraz garaż tylny. Cena? Jak na razie nie jest znana.
Kolejną nowością klasy premium jest Concorde Carver 791 RL o długości 8,9 m. Na targach zostanie zaprezentowany jako premiera. Na tle konkurencji wyróżnia się okrągłą grupą siedzeń z tyłu i pojedynczymi łóżkami z przodu (co oczywiste, są podnoszone elektrycznie). Dzięki obrotowym siedzeniom i dwóm szafkom ze zintegrowanymi stołami poszerzającymi, ta część kampera może służyć jako np. gabinet lub inne miejsce spoczynku. Warto również wspomnieć o łazience z oddzielną kabiną prysznicową.
Model 791 RL jest podobny do Concorde’a Carvera 890 RRL, lecz ten ostatni jest o wiele droższy (podstawowa cena 173.820 euro, ale bez problemu z pomocą m.in. ogrzewania podłogowego czy blokadą mechanizmu różnicowego zwiększymy ją do prawie 250 tys.) i cięższy (waga całkowita 7,2 t)
Dopuszczalna masa całkowita Carvera 791 RL (opartego na samochodach marki Iveco) to 6 ton, ale istnieje opcja poszerzenia tej wartości do 7,5 ton. Cena tego modelu rozpoczyna się od 168 800 euro.