Najwyższej klasy podwozie dostępne dla kamperów oraz estetyka i funkcjonalność producenta pojazdów kempingowych klasy premium. To musiało się udać! Warszawskie Centrum Caravaningu przedstawia rodzinę kamperów Supreme MB. To modele Adrii zabudowane na podwoziu mercedesa. W wersji do 3,5 tony mamy dwuosobowy model Coral, a w wyższym tonażu 4- i 5-osobowe modele Matrix.
Klasa premium zobowiązuje, dlatego w tym kamperze od razu otrzymujemy to, za co w wielu innych przypadkach musielibyśmy dopłacić. Mowa m.in. o ogrzewaniu Alde (również w garażu), ramowych oknach, ciśnieniowym systemie wody (bardzo rzadko stosowanym w kamperach do 3,5 t), czujnikach parkowania z tyłu, prysznicu zewnętrznym czy chociażby piekarniku gazowym i pochłaniaczu w części kuchennej.
Kamper tej klasy musi być oczywiście całoroczny. Ma więc podwójną podłogę, a w niej m.in. zaizolowane i ogrzewane w razie potrzeby zbiorniki na wodę czystą i szarą. Umiejscowienie zbiorników w tym miejscu bardzo dobrze wpływa na właściwości jezdne, bo obniża środek ciężkości pojazdu, niwelując przechyły boczne. Zbiorniki mają pojemność po 150 l. Oba sterowane są elektrozaworami z szoferki. Nie trzeba nawet wysiadać z auta, żeby je opróżnić. Wystarczy najechać na miejsce z odpływem.
Adria na mercedesie dostępna jest w 3 wersjach dmc. Najlżejsza, z dmc 3,5 t, przeznaczona jest dla 2 osób. Mowa tu o modelu Coral. Pozostałe wersje, z serii Matrix, do których prowadzenia będzie już jednak potrzebne prawo jazdy kat. C, są wyposażone w dodatkowe łóżko opuszczane spod sufitu w centralnej części kampera. Może to być model 4-osobowy (dmc 3,8 lub 4,5 t) albo nawet 5-osobowy (dmc 4,5 t).
W standardzie posiada manualną skrzynię biegów oraz 150-konny, dwulitrowy silnik Diesla. Opcjonalnie można natomiast wybrać automat i mocniejszy silnik o mocy 170 koni. Kamper zabudowany jest oczywiście na ramie Alko.
Połączenie marek premium musi gwarantować maksymalny komfort zarówno podczas pobytu, jak i podróży. W szoferce mamy duży ekran multimedialny, kierowca i pasażer podróżują w wygodnych skórzanych fotelach z podłokietnikami, oczywiście obrotowych i z pełną regulacją. Kierowcę w prowadzeniu pojazdu, jak to w mercedesie, wspierają liczne systemy, choćby aktywny tempomat czy system automatycznego hamowania. Po obu stronach kabiny zamontowano dodatkowe progi, aby wchodzenie do pojazdu było maksymalnie wygodne.
Nie mniej wygodnie będzie zresztą przy wchodzeniu do części mieszkalnej czy w trakcie pakowania bagaży. W garażu mamy drzwiczki po obu stronach pojazdu, a do środka kampera dostajemy się przez naprawdę szerokie drzwi (do 60 cm). Samo wnętrze fascynuje designem i wyposażeniem. Duża lodówka, miejsce na ekspres czy telewizor w części dziennej, wygodne kanapy (z wysuwanymi na czas jazdy zagłówkami), składany stół z dużym blatem – wszystko w dostojnej, eleganckiej kolorystyce. Adria zaproponowała zupełnie nowy design wnętrza, dostępny tylko w modelach na mercedesie. Szczególną uwagę zwraca ciemny, bardzo przyjemny kolor drewna.
W tak luksusowym kamperze nie może być inaczej – łazienka z prysznicem i toaleta to 2 osobne i przestronne pomieszczenia. Pod prysznicem mamy nawet… głośnik, oczywiście zintegrowany z systemem audio z Bluetooth. Drzwi do toalety mogą też oddzielać tylną sypialnię od części przedniej pojazdu. To bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli potrzebujemy nieco intymności w trakcie podróży w większej grupie. W tylnej sypialni możemy wybierać pomiędzy 2 pojedynczymi łóżkami lub jednym podwójnym, bardzo szerokim. W tym łóżku możemy unieść część górną, na przykład do czytania. Podnosi się również dolna część łóżek – w tym przypadku otrzymujemy dostęp do przestronnych szaf z drążkami. Do dyspozycji otrzymujemy też mnóstwo schowków, szafek i szuflad. Z jednej z nich możemy dostać się nawet do garażu. W sypialnie mamy też miejsce na kolejny na pokładzie pojazdu telewizor.
Zobacz filmową prezentację modelu Adria Matrix Supreme 670 SL MB na kanale Warszawskiego Centrum Caravaningu
Artykuł pochodzi z numeru 2 (116) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.