artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - caravaningfestival 24.03-11.05 Sebastian
Kampervany w różnych układach. Szeroka oferta Bravia Mobil

Kampervany w różnych układach. Szeroka oferta Bravia Mobil

Czas czytania 4 minuty

Produkowane w Słowenii kampervany Bravia Mobil zyskują w Polsce popularność głównie za sprawą funkcjonalnych wnętrz i wysokiej jakości wykończenia. Wyłączny przedstawiciel tej marki w Polsce, firma Kampery Suwałowski, posiada w ofercie modele w różnych układach, które odpowiadają na bardzo zróżnicowane wymagania klientów.

Warto podkreślić, że te świetnie prezentujące się pojazdy są dostępne w stosunkowo dobrych cenach, np. podstawowa wersja Bravii zaczyna się od 340 tys. zł brutto. Bazami kampervanów są MAN oraz Peugeot Boxer.
Producent w ofercie na rok 2025 zrezygnował z krótkiej wersji MAN-a. Jest dostępny jedynie model o długości 680 cm. Jednak takie gabaryty mają swoje plusy, a najważniejszym z nich jest duża i wygodna łazienka. MAN, zaopatrzony w dwulitrowy silnik Diesla, oferuje niższą akcyzę przy zakupie, co też warto wziąć pod uwagę. 
Jeżeli wolicie krótszą wersję kampervana, przyjrzyjcie się modelom na Peugeocie. Zresztą, niezależnie od podwozia, układy wewnątrz są do siebie bardzo podobne, ale przede wszystkim – skrojone na potrzeby klienta. Mowa tu nie tylko o wyposażeniu dodatkowym, ale też designie i kolorystyce. Na etapie konfiguracji można wybrać kolory tapicerki czy mebli. Tutaj, co pokazujemy na zdjęciach, wybór jest bardzo szeroki, a w tym roku doszły kolejne propozycje.
Wszystkie samochody oferują cztery miejsca do jazdy. Z kolei w kwestii miejsc do spania, ponownie, wszystko zależy od wyborów klienta. Najdłuższy MAN ma jedną, dwuosobową sypialnię, ale tutaj – podobnie jak w każdym innym modelu Bravii – można skonstruować za pomocą dostawek łóżka dla dwóch kolejnych osób w przedniej części pojazdu, na siedziskach pasażerów. Jest to o tyle wygodne rozwiązanie, że tę dostawkę, jeśli wybieramy się w podróż dwuosobową, możemy po prostu zostawić w domowym garażu, oszczędzając miejsce i wagę.
W MAN-ie mamy dwa łóżka wzdłużne z możliwością połączenia w jedno. W Peugeotach natomiast oferta jest dużo szersza. Łóżka wzdłużne i poprzeczne w tylnej części, łóżka piętrowe, wreszcie łóżka w podnoszonym dachu. Możliwości zorganizowania miejsc do spania dla czterech osób jest mnóstwo. Ciekawą opcją w tych kameprvanach jest też możliwość wyboru toalety. Może być klasyczna, a więc kasetowa, ale też bezwodna, gdzie zawartość trafia do zamkniętych woreczków. Można je potem wyrzucić do zwykłego kosza na śmieci. Mowa o modelu Clesana.
Kilka miesięcy temu Bravia Mobil wprowadziła też wersję Narvik. To specjalnie przystosowany model do wypraw zimowych. Ma w swoich ścianach dodatkową warstwę armaflexu oraz dwa piece – gazowy Truma o mocy 6 kW oraz dodatkowe Webasto o mocy 4 kW. Mogą działać równolegle, jeśli jest taka potrzeba, ale mogą też służyć jako awaryjne źródło ciepła w przypadku awarii. Zapewniają komfort, ale też bezpieczeństwo.

Kampervany w różnych układach. Szeroka oferta Bravia Mobil 1
Długa Bravia Mobil na MAN-ie ruszy w pierwszą podróż bardzo mocno doposażona w serwisie. Głównie to kwestie związane z niezależnością energetyczną, co jest coraz bardziej poszukiwanym przez klientów rozwiązaniem. Przy okazji przeprowadzono test szczelności instalacji gazowej, w czym firma ta również się specjalizuje

Serwis i doposażanie

Kiedy kilka tygodni temu odwiedzaliśmy siedzibę przedstawiciela Bravii Mobil na Polskę, firmę Kampery Suwałowski, serwisanci kończyli pracę nad doposażeniem sprzedanej niedawno wymagającemu klientowi modelu na MAN-ie. Ten długi kampervan został doposażony w cały system zarządzania energią Victron, z panelami solarnymi, akumulatorem i przetwornicą. Zamontowano też dodatkowy panel, który będzie podawał nie tylko informację o energetycznych zasobach i obecnym zużyciu, ale także m.in. o ilości gazu w butlach. Jest to możliwe za sprawą montażu przy butlach bezprzewodowych czujników.
– Doposażenie kampera w dodatkowe systemy, jak klimatyzacja dachowa czy panele solarne, można zlecić na etapie składania konfiguracji i już w fabryce wszystkie te elementy zostaną zamontowane. Ale równie dobrze można zlecić to nam, tu na miejscu, gdzie już po dostarczeniu auta z fabryki u siebie na serwisie zajmiemy się tymi usługami. Zawsze proponujemy klientom różne opcje, aby mogli wybrać tę najbardziej korzystną dla siebie, czyli po prostu tańszą – opowiadał nam Piotr Suwałowski, przedstawiciel marki Bravia w Polsce. Firmowy serwis, znajdujący się w Mościskach pod Warszawą, ma oczywiście autoryzację Bravii na prace serwisowe.

suwalowski.com

Artykuł pochodzi z numeru 1 (121) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator06:00 zdjęć 5
Artykuł powstał we współpracy z marką Kampery Suwałowski
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News