artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025
Kamper „Narodowy”

Kamper „Narodowy”

Czas czytania 2 minuty

Z zewnątrz biało-czerwony jak polska flaga i tak długi jak nasza historia! Ciekawy projekt Balcampu został wykonany na bazie Volkswagena Craftera w najdłuższej z możliwych wersji – o długim rozstawie osi i przedłużonym zwisie. Malowanie to rezultat wyboru przez klienta fabrycznej wersji, która w tym roku opuściła zakłady we Wrześni.

Powiedzieć o nim „długi” to nawet zbyt mało. Furgon mierzy bowiem 739 cm i aby zawrócić, potrzebuje łuku o średnicy 15,6 m, co stawia go na równi ze średniej wielkości ciężarową „ośką”. Tak długa przestrzeń ładunkowa zasługiwała na zabudowanie koncepcyjnym wnętrzem o niesztampowym charakterze. Tak też wykonana została przestrzeń mieszkalna Craftera. 
Życzeniem klienta było stworzenie samochodu do dalekich podróży, stąd też mocny, 177-konny silnik, skrzynia automatyczna i zawieszenie pneumatyczne. Kampervana zbudowano jako pojazd całoroczny z podłogą typu „sandwich” o grubości 3 cm, a ściany zaizolowane zostały materiałem Armaflex. Sam układ jest o tyle nietypowy, że pozbawiony klasycznego dla vanów salonu za szoferką. Tutaj zdecydowano o zbudowaniu ściany grodziowej dzielącej socjal i szoferkę, poprzecznym ustawieniu niewielkiej kanapy i wyposażeniu tej przestrzeni w ruchomy stolik na stalowej rurce przytwierdzonej do ściany. Odważny kontrast znalazł tutaj pełnię wyrazu – pomarańczowe materace mocno odróżniają się od ciemniejszej kolorystyki wnętrza, zatopionej w szarościach, czerni i granacie. 
Elektroniką, czyli przetwornicą i panelami fotowoltaicznymi o mocy 300 W, steruje system firmy Victron. W kuchni znajdziemy kuchenkę dwupalnikową Dometic ze zlewem, lodówkę Thetford o pojemności 90 l, a ciepło zapewnia ogrzewanie Truma Diesel. W toalecie znajdziemy typową kasetę Thetforda. Zbiornik wody czystej pomieści 110 l, a wody szarej – 95 l.
Najnowszy produkt Balcampu jest dość charakterystycznym pojazdem, prawdopodobnie więc już niebawem będzie można go łatwo rozpoznać na polskich – i nie tylko – drogach!

Artykuł pochodzi z numeru 4 (118) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator11.11.2024 zdjęć 10
Artykuł powstał we współpracy z marką Balcamp
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News