artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

INFINITI QX50: SUV klasy premium na zupełnie nowej platformie

Czas czytania 7 minut
INFINITI QX50: SUV klasy premium na zupełnie nowej platformie

Nowy INFINITI QX50 to najbardziej wyrafinowane i dopracowane INFINITI w historii. Jest średniej wielkości SUV-em klasy premium, wykorzystującym jako pierwszy na świecie kilka najnowszych technologii, wyróżniający się designem i cechujący niezrównaną przestronnością wnętrza. A wszystko to w oparciu o zupełnie nową platformę.

QX50 to najważniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wprowadziliśmy na rynek. Uosabia on wszystko to, co marka uważa za swe atrybuty – piękny design, ultranowoczesne technologie i znakomite osiągi. Jako średniej wielkości SUV premium jest właściwym samochodem we właściwym czasie, w tym jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku na świecie - Christian Meunier, wiceprezes INFINITI.

VC-Turbo – pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania

Technologia zmiennego stopnia sprężania w komorze spalania to przełom w konstruowaniu silników. QX50 napędzany naszą jednostką VC-Turbo to pierwszy seryjny samochód w historii, który daje kierowcy możliwość zmiany charakteru silnika na żądanie, ustanawiając tym samym nowe standardy możliwości jednostki napędowej - Christian Meunier, wiceprezes INFINITI.

Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania, który dostosowuje się do potrzeb lub żądań kierowcy. Jego wprowadzenie oznacza przełom w konstruowaniu silników spalania wewnętrznego. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność. Łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego. Jest kuszącą alternatywą wobec diesli oraz wyzwaniem dla opinii, że tylko konstrukcje hybrydowe i wysokoprężne potrafią być jednocześnie oszczędne i wytwarzać wysoki moment obrotowy.

ReklamaINFINITI QX50: SUV klasy premium na zupełnie nowej platformie  1
Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.

Silnik rozwija moc 268 KM (200 kW) oraz 380 Nm, co jest najlepszą w klasie kombinacją mocy i momentu obrotowego dla czterocylindrowych jednostek. Modele z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 % zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, zaś modele z napędem na 4 koła – spalanie niższe o 30 %.

Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), by moc docierała do kół bez przerw. Nieskończona liczba przełożeń doskonale pasuje do zdolności nieprzerwanego przekształcania przez  silnik jego charakterystyki.

Zupełnie nowa platforma z przewidywalną i przewidującą charakterystyką prowadzenia oraz resorowania

W skali globalnej rynek SUV-ów i crossoverów klasy premium jest rynkiem numer jeden. QX50 – najważniejszy obecnie model INFINITI – oferuje nabywcom aut premium wszystko to, czego mogliby oczekiwać po samochodzie tego typu. Także za sprawą zupełnie nowej platformy, pozwalającej na doskonałe połączenie przestronności i pojemności transportowej - François Bancon, wiceprezes Infiniti ds. strategii produktu.

ReklamaINFINITI QX50: SUV klasy premium na zupełnie nowej platformie  2
QX50 jest zbudowany na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i przedniego napędu, z opcją napędzania wszystkich kół. Skonstruowana z myślą o elastyczności zastosowań, nowa platforma ustanawia nowe standardy wyrafinowanej sztywności i możliwości kształtowania przestrzeni wewnętrznej w segmencie kompaktowych SUV-ów premium. 

Konstrukcja platformy pozwala na lepsze niż dotąd rozplanowanie modułowe, dzięki czemu QX50 ma idealne proporcje wnętrza między kabiną pasażerską a przestrzenią transportową.

W konstrukcji QX50 po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w ogóle zastosowano stal SHF (Super High Formability), czyli o superwysokiej formowalności i superwytrzymałej (jej wytrzymałość na rozciąganie to 980 MPa), co dodatkowo wzmacnia nową płytę podłogową. Wysokowytrzymały materiał może być formowany w nieosiągalne dotąd kształty i profile, co redukuje masę, a zarazem podnosi wytrzymałość skrętną o 23% w porównaniu z poprzednikiem nowego QX50. Największa w segmencie sztywność przekłada się oczywiście na odporność auta na skręcanie i wibracje, a także na obniżenie poziom hałasu przenoszonego do kabiny.

Nowe technologie ProPILOT Assist wspierają jazdę po jednopasmowych drogach

Technologie ProPILOT Assist INFINITI zapewniają wsparcie, gdy jest potrzebne, i zwiększają przyjemność prowadzenia oraz pewność siebie kierowcy. Naszą intencją jest oddanie kierowcy maksimum władzy i zwiększenie przyjemności za kierownicą, a nie eliminowanie kierowcy z idei prowadzenia samochodu - François Bancon, wiceprezes Infiniti ds. strategii produktu.

Klienci INFINITI zdecydowanie chcą pozostać najważniejszym elementem w procesie prowadzenia samochodu, więc marka nie chce odbierać im przyjemności jazdy przez wprowadzenie pełnej autonomiczności samochodu, którą to ideę forsuje część producentów aut.

Pozwalając kierowcy zachować najważniejszy głos w kontroli pojazdu, technologie wsparcia jazdy autonomicznej INFINITI pełnią funkcję kopilota (neologizm, albo i nie). Zwiększają tym samym poczucie pewności siebie u kierowcy i odciążają go, pozostawiając mniej istotne zadania związane z prowadzeniem auta technologiom.

W QX50, technologie ProPILOT Assist pomagają kierowcy kontrolować przyspieszenie, hamowanie i kierowanie podczas jazdy po jednopasmowych drogach.

Pełen mocy design nadwozia, rękodzieło wykończenia kabiny

Zachowując wierność prototypom QX50 Concept i QX Sport Inspiration, aerodynamiczne nadwozie QX50 reinterpretuje wyrazistą stylistykę INFINITI „Powerful Elegance”, tworząc nowy język designu dla segmentu SUV. Łączy on mocną postawę ze zmyślną modułowością, podczas gdy wyraziste, charakterystyczne linie podkreślają artyzm ludzi zaangażowanych w proces tworzenia stylistyki auta.

1679 mm wysokości wyróżnia QX50 na drodze. Wyniesiona pozycja kierowcy maksymalizuje widoczność, znakomitą zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrowania nim. Kluczową cechą designu QX50 jest doskonałość aerodynamiczna – współczynnik oporu powietrza obniżono o 6% w porównaniu z poprzednim modelem QX50. Maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika i zabudowane podwozie – wszystkie są zaprojektowane tak, by ułatwić opływ powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizować zawirowania.

Niezrównana przestronność wnętrza, artystyczne zestawienie wysokiej jakości materiałów i perfekcyjne spasowania czynią kabinę tak gościnną i komfortową, jak to możliwe. I równie wszechstronną. Wnętrze jest skupione wokół kierowcy, ale zarazem stworzone z myślą o pasażerach. Znajdziemy w nim pakiet technologii podnoszących radość z prowadzenia auta. Niesymetryczny rozkład kokpitu i stonowane w nastroju wykończenie zaprojektowano tak, by wychodziło naprzeciw różnym potrzebom kierowcy i pasażerów.

Kabina imponuje największą w segmencie przestronnością. Tylna kanapa jest przesuwna, by podnieść użyteczność przestrzeni pasażerskiej i transportowej oraz zapewniać największą w klasie wygodę dla nóg pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi od 895 l (wg SAE) do 1048 l, w zależności od położenia przesuwnej kanapy, zaś po złożeniu tylnych siedzeń osiąga 1699 l (SAE). Kiedy wszystkie siedzenia są rozłożone, bagażnik mieści trzy torby golfowe lub umieszczony wzdłuż wózek dziecięcy i wciąż pozostaje dużo miejsca na dodatkowe bagaże. Schowki pod podłogą bagażnika pozwalają ukryć przed spojrzeniami mnóstwo drobniejszych przedmiotów.

Dane techniczne

Nadwozie pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe, SUV, konstrukcja całkowicie stalowa, samonośna. Silnik o zmiennym stopniu sprężania, turbodoładowany, napędzający koła przednie lub wszystkie cztery za pośrednictwem przekładni bezstopniowej.

Silnik

  • Benzynowy, 2,0 l, VC-Turbo 
  • Typ czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania
  • Pojemność skokowa (cm3) 1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)
  • Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1)
  • Stopień sprężania 8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)
  • Moc maksymalna: 268 KM (200 kW)/5600 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm/4400 obr./min
  • Liczba zaworów: 16
  • Zasilanie: Wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni (zmienny)

Przeniesienie napędu

  • XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej 

Osiągi

  • 0-100 km/h 6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)
  • Prędkość maksymalna 230 km/h

Wymiary (mm)

  • Długość 4693
  • Wysokość 1679
  • Szerokość bez lusterek 1903 
  • Rozstaw osi 2800
  • Prześwit 218

Zużycie paliwa

  • QX50 nie został jeszcze homologowany według europejskiego cyklu testowego.

Administrator27.11.2017
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News