Ten kamper pozwoli nie tylko zjechać z dróg w dzikie i niedostępne tereny, ale też zatrzymać się tam na dłużej, m.in. za sprawą… dodatkowej kasety toaletowej.
Hymer ML-T 570 CrossOver to kamper wyprawowy w pełnym tego słowa znaczeniu. Napęd na 4 koła jest „oczywistą oczywistością”, natomiast warto wspomnieć też o elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego i dużym prześwicie. Napędy i wał pod autem mają dodatkowe osłony. Wszystko to na podwoziu Mercedesa Sprintera ze 190-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic. Nie zabraknie mocy, by pokonywać trudne piaskowe czy błotne bezdroża, ale także bardzo komfortowo i dynamicznie będziemy przemieszczać się na autostradach.
Cóż nam po samochodzie wyprawowym, jeśli nie pozwala na dłuższy pobyt z dala od cywilizacji? Nie w tym przypadku, bo tu pomyślano chyba o wszystkim. Na pokładzie mamy aż 3 akumulatory w części mieszkalnej, doładowywane przez panele solarne na dachu. Na dłuższą podróż trzeba się dobrze spakować, przyda się więc bardzo duży garaż (tutaj wyłożony blachą ryflowaną, z udźwigiem na poziomie 350 kg, z prysznicem zewnętrznym). Ważne, że ładowność nas raczej nie ogranicza. To kamper z dmc na poziomie 4100 kg, więc mamy jej więcej, choć oczywiście do prowadzenia pojazdu potrzebujemy prawa jazdy kategorii C. Jeżeli chodzi o akcesoria typowo offroadowe, wspomnijmy jeszcze o dodatkowych lampach halogenowych na dachu czy zapasowym kole montowanym na tylnych drzwiach.
Kamper, jak to w Hymerze, ma podwójną podłogę i jest przystosowany do wypraw przez cały rok. Za ogrzewanie odpowiada system Truma Combi Diesel, który pobiera paliwo bezpośrednio ze zbiornika. Gazu używamy jedynie w kuchni. Wszystko to gwarantuje nam sporo niezależności i pozwala na dłuższe pobyty w terenie. W kamperze znajdziemy 4 miejsca do jazdy. W tylnej części jest znany i lubiany układ z 2 łóżkami pojedynczymi lub, po złożeniu, jednym dużym, nawet dla 3 osób. Na pokładzie oczywiście są także aneks kuchenny, łazienka z kabiną prysznicową, a tam tzw. system wędrującej ścianki, gdzie na określony czas oddzielamy toaletę od prysznica. Jeżeli chodzi o toaletę, trzeba wspomnieć o 2 kasetach zamontowanych w tym pojeździe.
To kamper o dmc powyżej 3,5 t. Potrzebujemy zatem prawa jazdy kat. C, ale nie martwimy się o ładowność
W najbogatszej wersji zapłacimy za niego nieco ponad 700 tys. zł brutto.
Artykuł pochodzi z numeru 4 (112) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.