artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ACSI sierpień 2024
Eura Mobil IL 730 EF Integra niekoniecznie kompaktowa

Eura Mobil IL 730 EF Integra niekoniecznie kompaktowa

Czas czytania 4 minuty

Można stwierdzić, że litery IL w nazwie tego kampera to inicjały tej serii modelowej. Integra Line produkowana przez niemiecką wytwórnię Eura Mobil jest mostem pomiędzy dużym pojazdem półzintegrowanym a pełnowymiarową integrą o luksusowym charakterze. W katalogach producenta IL prezentowane są jako kampery oferujące najwyższy komfort podróży w kompaktowym formacie. Czy największy z serii model IL 730 EF odpowiada założeniom kompaktowym, czy oferuje więcej, wychodząc ponad nominalną średnią?

Eura Mobil IL 730 EF Integra niekoniecznie kompaktowa 1

Już pierwsze spojrzenie pozwala przypuszczać, że pojazd rzeczywiście będzie w stanie sprostać wysokim wymaganiom stawianym przez teorię luksusu i komfortu. Nie może być inaczej – rozmiary największego reprezentanta IL bynajmniej nie należą do kompaktowych: mierzy 7,58 m na długość i 2,32 m na szerokość. Wysokość zewnętrzna to 288 cm, wewnętrzna zamyka się w 197,5 cm, co jest znakomity wynikiem, jeśli pamiętamy o montowanej standardowo podwójnej, kanapkowej podłodze grubości 11 cm. To właśnie płaska, pozbawiona stopni podłoga stanowi jeden z głównych – choć nie zasadniczy – walorów tego kampera. Tymi najważniejszymi są rozplanowanie wnętrza i układ pomieszczeń.

Eura Mobil IL 730 EF Integra niekoniecznie kompaktowa 2

Aranżacja przestrzeni

Atutem jest przede wszystkim strefa sanitarna umiejscowiona z tyłu pojazdu. Dzięki temu łazienka z prysznicem zyskała dość dobre parametry. Toaleta po lewej stronie od wejścia sąsiaduje z umywalką, jednak obydwa urządzenia sanitarne nie kolidują ze sobą, pozostawiając wystarczającą ilość miejsca dla użytkownika. Na wprost toalety, po drugiej stronie pomieszczenia zaplanowano niezależny prysznic. Na sporą, dysponowalną ilość miejsca wskazują duża szafa na ręczniki i przybory toaletowe nad muszlą toalety oraz olbrzymich rozmiarów lustro oświetlone jupiterami, niczym zwierciadło w garderobie.
W czasach minionych architektonicznie mieszkania projektowane jako przechodnie nie cieszyły się powodzeniem. Nie były też funkcjonalne. W wydaniu kamperowym sprawa ma się nieco inaczej. W modelu IL 730 EF łóżka umieszczone po dwóch stronach korytarza można odizolować drzwiami od łazienki i salonu, tworząc prywatną sypialnię. Jeśli podróżujemy w 4 osoby, śpiący na łóżku opuszczanym manualnie nad szoferką nie będą mieli łatwego dostępu do strefy sanitarnej. Jednak caravaning to sztuka kompromisów i wyrzeczeń, nie powinno to więc stanowić większego problemu. Łóżka w sypialni wykonano w rozmiarach 200 × 75 / 197 × 75 cm, podwójne łóżko nad szoferką ma wymiary 193 × 150 cm. Opcjonalnie można zamówić łóżko dla dodatkowych 2 osób rozkładane z siedzisk salonu.

Eura Mobil IL 730 EF Integra niekoniecznie kompaktowa 3

Sznyt elegancji

Salon w modnej i praktycznej odmianie face-to-face pomieści komfortowo 6 osób: 4 naprzeciwko siebie oraz 2 na obrotowych fotelach kierowcy i pasażera. Kuchnia znajduje się obok salonowej sofy – nie jest zbyt duża, a mimo to położenie kuchenki i zlewu zaaranżowano w taki sposób, aby układ pozwalał na przygotowywanie między nimi posiłków. Blat roboczy stanowi więc podstawę trójkąta, ułatwiając ergonomiczne gotowanie. Całość wnętrza jest skomponowana harmonijnie z wykorzystaniem biało-beżowej kombinacji materiałów obiciowych oraz laminatów meblowych imitujących jasne gatunki drewna. Pojawiają się też kremowe, wzorzyste płaszczyzny na ścianach, tworzące całość skoncentrowaną na idei laminarnego układu. Wpisują się w tę koncepcję olbrzymie szafki z podobnych rozmiarów drzwiczkami, ozdabiane detalami o wysokim metalicznym połysku. Całość nie budzi bynajmniej skojarzeń kompaktowych, lecz daje poczucie elegancji i luksusu.

Diabeł tkwi w dodatkach

Nadbudowę typu integra wykonano z nowoczesnych materiałów kompozytowych GRP, standardowo wyposażając pojazd w chromowane elementy ozdobne świateł, osłony chłodnicy, ogrzewaną podwójną podłogę, elektrycznie sterowany spust szarej wody z podgrzewaniem zbiornika, 138-litrowy zbiornik na czystą wodę… Bardzo długa jest lista urządzeń możliwych do wyboru/zamontowania opcjonalnego. Jedną z najważniejszych pozycji jest możliwość instalacji wodnego ogrzewania Alde. Można także zdecydować się na kompletne pakiety wyposażenia – Mondial Integra Line lub Mondial-Plus Integra Line. Ten drugi, pełniejszy, zawiera między innymi: wykładzinę w kabinie kierowcy, silnik HD 180 KM, podwozie maxi 4,4 t, automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, indukcyjną stację ładowania, prysznic zewnętrzny, zewnętrzne przyłącze gazowe, wymiennik ciepła, wycieraczki szyby przedniej z zimową pozycją postojową czy podwójne szyby termoizolacyjne.
Bazą dla Eura Mobil IL 730 EF jest podwozie Fiata Ducato z silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM lub 180 KM za dopłatą. Standardowa dopuszczalna masa całkowita to 3,5 t, można ją jednak opcjonalnie zmieniać, powiększając do 4,25 lub 4,40 t.

Artykuł pochodzi z numeru 3 (117) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator20.09.2024 zdjęć 5
Artykuł powstał we współpracy z marką ACK Benimar
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News