Systemy elektroniczne zabezpieczające pojazdy przed kradzieżą bywają zawodne. Wraz z ich rozwojem rozwijają się też metody złodziei, jak choćby słynna metoda „na walizkę”. Dużą skutecznością charakteryzują się blokady mechaniczne. Okazuje się, że mogą być przy tym wygodne w obsłudze i zupełnie niewidoczne. Takie rozwiązanie oferuje swoim klientom firma BusKamper.
BusKamper to producent niewielkich pojazdów kempingowych, których bazą są najczęściej Renault Trafic czy Fiat Talento. W ostatnim czasie największym zainteresowaniem cieszy się model Albatros, w którym w rozmiarze L2H2 oferuje nie tylko sypialnię i kuchnię, ale także łazienkę z prysznicem. Albatrosy ponadto są doskonale doposażone - w tym również we wszystkie systemy autonomiczne, dające pełną niezależność od kempingów.
Użytkownicy buskamperów chwalą przede wszystkim bardzo zgrabną sylwetkę samochodu. Można nim wjechać do ciasnych centrów miasta, parkować praktycznie wszędzie, a jednocześnie korzystać z wszelkich udogodnień części mieszkalnej. To idealny pojazd nie tylko na wypoczynek z dala od miast w ciszy i spokoju, ale i do zwiedzenia europejskich metropolii.
Pozostawienie kampera na podmiejskim parkingu i zwiedzanie miasta na rowerze lub transportem publicznym to kusząca wizja. Wielu z nas jednak obawia się kradzieży pojazdu. Sygnałów o takich zdarzeniach w Europie Zachodniej jest coraz więcej.
BusKamper oferuje bardzo ciekawe rozwiązanie z zakresu zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą. Mowa o mechanicznej blokadzie układu kierowniczego,
która unieruchamia pojazd i zabezpiecza przed odholowaniem. To bardzo dyskretne zabezpieczenie, bo cały stalowy mechanizm jest ukryty. Na zewnątrz widzimy jedynie małą stacyjkę. Układ kierowniczy blokujemy i odblokowujemy jednym ruchem kluczyka.
Co ważne, po montażu mechanizm jest integralną częścią kolumny kierowniczej. Jego montaż przez profesjonalny serwis nie powoduje utraty gwarancji producenta pojazdu. Demontaż mechanizmu wymaga specjalistycznych części i wielogodzinnej pracy przy aucie, co powinno skutecznie odstraszyć potencjalnych złodziei. Razem z mechanizmem montowany jest specjalny bezpiecznik, który informuje kierowcę po uruchomieniu auta sygnałem dźwiękowym o założonej blokadzie.
Mechanizm nie wpływa w istotny sposób na masę kampera, bo jego waga to 2,5 kg. Wykonany jest ze stalowych elementów i posiada certyfikaty TÜV, SCM, IMP. W firmie BusKamper takie wyposażenie montowane jest na życzenie klientów.
Artykuł pochodzi z numeru 3 (117) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.