artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Albatros ze stajni Buskamper

Albatros ze stajni Buskamper

Czas czytania 3 minuty

Ten kampervan pojawił się na rynku w maju tego roku. W przeciwieństwie do dotychczas oferowanych bazuje na wysokim Renault Trafic, co pozwoliło zaprojektować na pokładzie pojazdu przestronną łazienkę. Zaprezentujemy Wam ten model.

Do testów redakcyjnych otrzymaliśmy więc absolutną wówczas nowość polskiego producenta. Albatros od firmy Buskamper powstaje na największej odmianie Trafica (L2H2). Zrealizowana za szoferką zabudowa pozwala na swobodne przemieszczanie się po całym pojeździe – do podsufitki jest 189 cm. Za fotelami przednimi znajduje się pokój dzienny z aneksem kuchennym, który przekształcamy w dwuosobową sypialnię. Wygodny, składany stół i szybko realizowane miejsca siedzące wystarczą nawet dla czterech osób. Równie szybko powstaje tu wygodne dwuosobowe łóżko francuskie o wymiarach 200 × 120 cm. W tylnej części jest zamykany przedział toaletowy z bardzo dużym brodzikiem prysznicowym, umywalką i WC. Tu też znajdziemy sporo miejsca do przechowywania sprzętu kempingowego, jak komplet krzeseł, stolik, zadaszenie wejścia do zabudowy itp.
Kamper o długości prawie 540 cm nadal jest wybitnie zwrotnym pojazdem, którym bez trudu zaparkujemy na miejscach przeznaczonych dla aut osobowych. Co więcej, gabaryty kampervana pozwalają korzystać z automatycznych myjni szczotkowych zlokalizowanych np. na stacjach paliw. Kolejną przewagą tego kompaktowego – dość szczupłego – pojazdu jest zintegrowany zbiornik gazu. 34-litrowy zasobnik zamiast butli gazowych uzupełniamy jak każdy kierowca tankujący LPG. Tu akurat zintegrowany układ gazowy służy do zasilania dwupalnikowej kuchenki, ogrzewania postojowego i podgrzewania ciepłej wody w bojlerze. Równie bezkompromisowym wyposażeniem jest kompresorowa lodówka (chłodzi do -16°C) w zawsze dostępnej, bo wysuwanej szufladzie.
Albatros to kampervan dla dwóch osób. Ten całoroczny pojazd kempingowy niespecjalnie wyróżnia się na tle seryjnych egzemplarzy. Faktyczne przeznaczenie Trafica jest w sposób przemyślany ukryte przed wzrokiem ciekawskich. Nadwozie typu furgon zdradzają praktycznie tylko panele fotowoltaiczne na wysokim dachu. Prezentowany model odnajduje się zarówno w ruchu miejskim, jak i w czasie długich wakacyjnych wyjazdów. Dzięki profesjonalnie zrealizowanej zabudowie, mocno doposażonej w rozwiązania pozwalające na autonomię, spokojnie można miesiącami podróżować z pominięciem przyłącza 230 V. 
Naturalnym środowiskiem Albatrosa jest caravaning realizowany na dziko. Najnowsze dzieło firmy Buskamper to kamper w pełni autonomiczny. Dwuosobowa załoga może funkcjonować niezależnie od kempingów – to akurat zasługa nie tylko wydajnego systemu fotowoltaicznego, ale też rozbudowanego energobloku z mikroprocesorowym sterownikiem w wersji Buskamper 2.1. Na kolorowym ekranie wyświetlane są m.in. poziom gazu, poziom szarej wody, jak również podgląd stanu obu akumulatorów (pojazdu i komfortu). Ponadstandardowym rozwiązaniem jak na tę klasę pojazdu jest elektryczny spust szarej wody ze zbiornika o pojemności 70 l – funkcja aktywowana z poziomu pulpitu sterującego.

Artykuł pochodzi z numeru 4 (118) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator14.11.2024
Artykuł powstał we współpracy z marką Buskamper
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News