Na krótko przed światową premierą ŠKODY Kodiaq, która odbędzie się 1 września w Berlinie, czeska marka uchyla rąbka tajemnicy: prezentuje wybrane detale nadwozia swojego nowego, dużego modelu w segmencie SUV.
Już te detale ŠKODY Kodiaq robią wrażenie: szeroki, wyrzeźbiony przestrzennie grill epatuje niepowtarzalnym charakterem. Wąskie, pochylone przednie światła, po raz pierwszy w historii marki dostępne także w wersji wykonanej całkowicie w technologii LED, nadają pierwszemu dużemu modelowi segmentu SUV ŠKODY wygląd nie do pomylenia z żadnym innym samochodem na drodze.
Z boku i z tyłu Kodiaq także prezentuje się bardzo wyraziście za sprawą atletycznie wyrzeźbionych drzwi i pokrywy bagażnika. Tylne światła, standardowo wykonane w technologii LED, układają się w tradycyjny dla czeskiej marki motyw litery C.
Pięciomiejscowy Kodiaq oferuje największy bagażnik w swojej klasie, o wielkości od 720 do 2065 litrów (przy złożonych oparciach tylnych siedzeń). Po raz pierwszy w historii marki model ten może być zamawiany także w wersji siedmioosobowej.
Dzięki rozbudowanym możliwościom aranżacji wnętrza z przesuwnymi i pochylanymi siedziskami, kabina może być zaadaptowana dla wszelkich potrzeb. Z opcjonalnym składanym oparciem przedniego fotela w kabinie modelu Kodiaq można przewieźć przedmioty o długości nawet 2,9 metra długości.
Obecne na pokładzie najnowocześniejsze systemy wspomagające prowadzenie dbają o jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. System Area View wykorzystuje kamery rozmieszczone po wszystkich stronach nadwozia tak, by stworzyć dla kierowcy kompleksowy obraz otoczenia wokół samochodu, prezentowany na wyświetlaczu systemu infotainment. Kierowca może wspomagać się widokiem samochodu z lotu ptaka oraz pełną panoramą o kącie widzenia 180 stopni przed i za samochodem. Kolejnym przydatnym udogodnieniem, debiutującym w ofercie czeskiej marki, jest system Tow Assist, wspomagający manewrowanie z przyczepą podczas powolnego cofania. Podczas jazdy na wstecznym biegu do głosu dochodzi także nowy system Manoeuvre Assist, który wyhamuje samochód, gdy tylko zauważy za nim przeszkodę.