artykuły

Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Postęp, z którym wkrótce się zetkniemy

Czas czytania 2 minuty
Postęp, z którym wkrótce się zetkniemy
EcoCarbon3.5 ma być produkowany już w 2017 roku. Karosujący zabudowę zyskają większe pole manewru, gdy pomyśleć o ładowności powiększonej o 40%. 

Podczas Automechaniki Frankfurt 2016 (13-17.09), największych targów techniki motoryzacyjnej, a zaraz potem na IAA Hannover (22-29.09), największych Międzynarodowych Targach Pojazdów użytkowych, prezentowano nie tylko koncepty, ale gotowe do produkcji seryjnej rozwiązania, z którymi najpewniej zetkniemy się wkrótce w branży caravaningowej.

Po raz pierwszy w długiej historii frankfurckich targów niemieckie stowarzyszenie technologii napraw karoserii i pojazdów zdecydowało się anonsować program wsparcia dla specjalistów od pojazdów turystycznych. Stałym bywalcom Automechaniki Frankfurt nie uszło pewnie uwadze stanowisko Zentralverband für Karosserie und Fahrzeugtechnik (ZKF) na terenach zewnętrznych. Opatrzone logo „Caravan-Fachbetrieb” było miejscem prezentacji metod napraw poszyć kamperów i przyczep turystycznych, bo też od sierpnia ubiegłego roku w Niemczech zainaugurowano cykl szkoleń – zwieńczonych odpowiednimi certyfikatami, które stanowić mają wsparcie dla takich rzemieślników.
Tu też anonsowano najnowsze propozycje wystawców (m.in. najnowsze kleje firmy Dekalin, czy też poręczne urządzenie Smart Box firmy Kamatec GmbH, działające na zasadzie indukcji elektromagnetycznej, tak przydatne m.in. podczas napraw po gradobiciu), których technologia jest szeroko wykorzystywana podczas produkcji i napraw rzeczonych pojazdów. Z kolei w sąsiedztwie strefy edukacyjnej (Automechanika Academy) przygotowano specjalny pokaz innowacji w ramach „Tomorrow's Service & Mobility”, a swe kompetencje po raz pierwszy prezentowały tu także firmy pracujące np. na rzecz odchudzenia pojazdów kempingowych. Więcej słów o propozycjach, które anonsowano także podczas IAA Hannover 2016.

Postęp, z którym wkrótce się zetkniemy 1

ReklamaPostęp, z którym wkrótce się zetkniemy 2
E-Ducato z zewnątrz, a także po otwarciu drzwi do przestrzeni ładunkowej, nie różni się od seryjnie produkowanego. Uwagę zwraca tylko gniazdko ładowania.

EcoCarbon3.5 od Carbon Truck & Trailer GmbH
Pomysłodawcy wieńczą ostatnie procedury związane z homologacją modułowej struktury nośnej Volks-
wagena Transportera T6. Światowa premiera nowego podwozia z włókien węglowych jest o tyle ciekawa, że od przyszłego roku zostanie wdrożona do produkcji seryjnej! W przeciwieństwie do....


Pełna treść artykułu w najnowszym wydaniu "Polskiego Caravaningu".


Administrator09.01.2017
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News