Dzień dobry!
Oferuję Państwu wyjątkowy samochód typu kamper, sprowadzony z rynku USA jako nieużywany. Samochód w chwili sprowadzenia miał tylko przebieg techniczny. Całe wnętrze było zafoliowane jak ma to miejsce w samochodach nowych, z salonu (dostępna dokumentacja fotograficzna).
Oznaczenie pojazdu to Winnebago (topowy producent na rynku USA) Trend 23D.
Mimo, że samochód został wyprodukowany w 2016 r. w USA to skomplikowany proces importu do EU zakończył się dopiero w 2018 r. Pierwsze kilometry w Europie przejechał dopiero w 2019 r.
Obecnie przebieg wynosi ok. 9600 km.
Do prezentacji dołączam lub też osobom zainteresowanym wysyłam na e-mail broszurę PDF, gdzie znajdują się informacje podane przez Producenta, a także artykuł z wydania Polski Caravaning.
Istotne cechy pojazdu na które należy zwrócić uwagę i które raczej nie występują na tradycyjnym rynku europejskim:
Silnik benzynowy 3,6 V6 Pentastar o mocy 280 KM. Niemalże legendarna jednostka beznyznowa występująca w koncernie Jeep, Chrysler, Dodge, Fiat. Wg Amerykanów "niezawodny wół roboczy" :). Silnik prosty w konstrukcji, bez turbiny, intercoolera itp. Idealny do zasilania LPG (potwierdzi to każdy rzetelny instalator LPG). W samochodzie została zamontowana sprawdzona instalacja BRC. Rzeczywiste zużycie LPG (średnie z ostatnich kilku tysiecy km) to 17 l/100 km, co przy obecnej cenie LPG w Polsce (1,95 z dn 20.08.2019 r.) daje ok. 34 zł za każde 100 km. Pojemność zbiornika LPG to 150 l. A więc zasięg na jednym zbiorniku przekracza 700 km...
W pełni automatyczna skrzynia biegów, w połączeniu z "mruczącą" V6 ujawnia prawdziwe oblicze komfortu prowadzenia kampera!
DMC 4230 kg. Koniec ze stresem związanym z przeładowaniem, ale też wymagane prawo jazdy kat C.
Na kolejnym miejscu mamy tzw. Slider, czyli wysuwaną ścinę boczną części mieszkalnej. To już prawdziwy odjazd! Po rozłożeniu typowe wnętrze kampera zamienia się w całkiem pokaźny living room. Opcję tę docenią szczególnie osoby, którym przeszkadzało do tej pory ciasne, wręcz klaustofobiczne wnętrze pospolitych kamperów czy przyczep kempingowych.
Jako, że Amerykanie lubią kiedy wszystko jest BIG, trzeba zwrócić uwagę na dużą łazienkę z dużą, niezależną kabiną prysznicową, duże okna dzięki którym wewnątrz jest bardzo jasno, duże światło drzwi wejściowych, dużą lodówkę z osobnym zamrażalnikiem, dużą mikrofalówkę z funkcją piekarnika, duże lusterka boczne no i przede wszystkim duze rozmiary zabudowy, dzięki którym jest dużo miejsca w środku.
Kolejnym punktem jest markiza, którą otwieramy i zamykamy elektrycznie jednym przyciskiem w panelu sterowania. Markiza ma wbudowane oświetlenie led w całej szerokości.
Elektrycznie otwiera się również podwójny, podświetlany stopień wejściowy, który można zablokować na stałe lub ustawić funkcję auto do otwieranych drzwi wejściowych.
Koniec z uciążliwym wymienianiem butli gazowych w kamperze. Winnebago ma fabrycznie wbudowany zbiornik LPG o pojemności aż 49 litrów. Wszystko tankujemy na stacji LPG tak, jak to się robi przy std. instalacjach samochodowych. Warto pamiętać, ze takie rozwiązanie jest nie tylko wygodniejsze i bezpieczniejsze ale również tańsze w eksploatacji. Dodatkowo wskaźnik poziomu gazu wyświetla się na głównej tablicy sterującej w kabinie.
W części mieszkalnej znajdują się aż 3 czujniki (gazu, spalin i CO2), elektroniczny wskaźnik czystej wody, wody szarej oraz czarnej. Co do tej ostatniej to już nie trzeba biegać po kempingu z kasetą na nieczystości. Samochód jest wyposażony w duży zbiornik wbudowany, który opróżniamy zaworem razem z szarą wodą. Każdy ze zbiorników został wyposażony w czujniki poziomów napełnienia, wyświetlane na tablicy kontrolnej, razem z poziomem gazu oraz stanem naładowania baterii domowej o oraz akumulatorem podstawowym samochodu. Zbiorniki mają funkcję podgrzewania dla opcji podróżowania zimą.
Na zewnątrz pojazdu znajduję się tzw "zewnętrzny prysznic" z ciepłą i zimną wodą. Dobre rozwiązanie np. po powrocie z plaży.
Poza 110 litrowym, wbudowanym zbiornikiem na wodę istnieje możliwość podłączenia na stałe wody z sieci. Służy do tego odpowiedni zawór na ścianie bocznej. Podobnie można zrobić z odprowadzaniem nieczystości. Warto dodać, układ wody ma całkiem duże ciśnienie, dzięki czemu z kranu czy prysznica woda nie sączy jak przez uszkodzoną rurę tylko mamy do dyspozycji ciśnienie jak w zwykłym domu.
Co do zasilania to mamy do dyspozycji baterię 12V ładowaną z sieci, alternatora samochodu lub solarów umieszczanych na dachu pojazdu. Ponadto awaryjnie można jednym przyciskiem wspomagać baterię samochodu z domową lub odwrotnie. Gdyby i to nie wystarczyło w wyposażeniu znajduję się agregat prądotwórczy o mocy aż 2800 W. Zasilany paliwem z układu samochodu. WSZYSTKO DZIAŁA I WSPÓŁPRACUJE AUTOMATYCZNIE!
Ciekawym rozwiązaniem jest niezależny przepływowy ogrzewacz wody. Woda jest zawsze ciepła. Nie trzeba czekać na podgrzanie bojlera itp. Sterownik elektroniczny pozwala na ustawienie temperatury wody. Gazowe ogrzewanie samochodu stanowi odrębny układ.
Zarówno do ogrzewania (dodatkowo) jak i chłodzenia części mieszkalnej służy fabrycznie zamontowany układ klimatyzacji dachowej.
W mniej gorące dni wentylację zabezpiecza wentylator dachowy, w którym za pomocą pilota ustawiamy kierunek i prędkość obrotów lub też ustawiamy funkcję AUTO np. na 26 st. C a wentylator sam dostosowuje obroty do utrzymania zadanej temperatury.
Samochód został wykończony materiałami bardzo dobrej jakości, a kanapa pokryta jest prawdziwą, naturalną skórą!
W zabudowie znajduje sie duży TV z zenętrzną anteną telewizji naziemnej. Do dyspozycji jest też konsola Sony PS4, która zapewnia odbiór internetu oraz telewizji np. Netflix. System audio obsługuje urządzenie JENSEN, sterowane pilotem lub smartphonem. Z 6 głośników dwa znajdują się na zewnątrz. Na zewnątrz jest też wyjście antenowe, gniazdko elektryczne oraz gniazdo 12V.
Jak już wcześniej wspomniałem w kuchni poza standardowymi urządzeniami znajduję sie kuchenka mikrofalowa i piekarnik, a także dodatkowy filtr wody pitnej (nie używany).
Samochód został wyposażony w hak holowniczy (fabrycznie) oraz poduszki powietrzne w tylnej osi, sterowane niezależnie – w celu poziomowania pojazdu.
Poza tym w samochodzie jest bardzo dużo innych udogodnień jak moskitiery, rolety, żaluzje, dodatkowe stopnie progowe czy nakładki zabezpieczające drzwi, sporo pojemnych szafek czy duży magazynek pod łóżkiem, ale na to już za duzo pisania :)
link do strony z danymi producenta:
link do PDF producenta:
Po więcej szczegółów proszę o kontakt telefoniczny pod nr 514 422 433.
Cena opisanego pojazdu 333 tys. PLN / 76500 EUR – zapraszam do negocjacji!!!
Jeśli jesteś zainteresowany/a innym pojazdem kempingowym z USA, również prosze o kontakt.
Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.