Mam na sprzedaż nietuzinkowy samochód z 1998 roku jakim jest Mercedes Vario, model 612 z niesamowicie trwałym silnikiem 2,9 Turbo z intercollerem (OM 602- taki jak w legendarnych Sprinterach W 901 na pompie starego typu) o mocy 120 KM oraz klimatyzacją (oczywiście 100 % sprawną) nieczęsto spotykaną w tych rocznikach Vario.
Wersja najlepsza (jak dla mnie) furgona czyli „średniak” bo rozstaw osi mamy 370 cm, a długość całego pojazdu tylko 6 metrów, do tego typowo mercedesowski bardzo duży skręt przednich kół, co wszystko łącznie powoduje niesamowitą łatwość manewrowania tym sporym autem.
Samochód pochodzi od pierwszego właściciela czyli prosto z niemieckiej Straży Pożarnej, gdzie przejechał tylko 97 000 kilometrów.
Garażowany przez całe swoje życie (w Straży Pożarnej i u mnie) co pozytywnie odbiło się na jego kondycji blacharskiej która poza jednym (tak dosłownie jednym małym miejscem z rdzawką, bardzo małym miejscem gdzie prawdopodobnie ktoś delikatnie uszkodził rant blachy, i stąd mini defekt) nie ma ŻADNYCH absolutnie żadnych miejsc z korozją co na 22-letni samochód jest wynikiem bardzo rzadko niespotykanym, zważywszy ze na całym samochodzie jest 22 letni lakier. Auto nie było jeszcze nawet polerowane, a lakier jest doskonałej jakości.
Zarówno nadwozie, zawieszenia jak i cały zespół napędowy jest w jak najlepszej kondycji.
Silnik 2,9 TDI znany ze Sprintera jest dość dynamiczny zważywszy na spore rozmiary auta i rozpędza Vario do prędkości maxymalnej 110 km/h. Jest również możliwy niedrogi tuning mocy, jeśli komuś byłoby mało 122 KM.
Samochód bez względu na przeznaczenie posłuży jeszcze wiele lat nowemu właścicielowi.
Może być stylowym kamperem lub cieżarówką do ciężkiej pracy. Ma olbrzymi potencjał do zabudowy ponieważ jest „kantem” czyli bardzo kwadratowym pojazdem.
Do prowadzenia czerwonego Vario potrzebne jest prawo jazdy kategorii „C” ponieważ jego DMC wynosi 6 ton. Waga pojazdu teraz wynosi 3150 kg (teoretycznie można go zarejestrować na 3,5 DMC ale to trochę „życie na krawędzi”).
Auto posiada niemieckie dokumenty i nie jest jeszcze zarejestrowane w Polsce. Oczywiście mogę je zarejestrować i sprzedać na polskich blachach jeśli nabywca wyrazi takie życzenie.
Rejestrując je na 6 ton DMC i przebudowując na kampera, jesteśmy zwolnieni z używania tachografu, pozostaje nam tylko Via Toll czyli opłaty za drogi krajowe (nieduże kwoty) opłaty za autostrady (do krajobrazowej jazdy niepotrzebne) i zakazy wjazdu na drogi powyżej 3,5 t.
Realnie takie Vario doskonale „udaje” dużego busa i nie rzuca się w oczy jak pełnoprawna ciężarówka, a zbudowana jest wg zasad dawno zapomnianych właśnie w technologii „ciężarówkowej” czyli bardzo mocno i wytrzymale kiedy to ciężarówki projektowali inżynierowie a nie „księgowi” którzy to odchudzają każda możliwą część samochodu kosztem niestety jego trwałości...
Mercedesy Vario przejeżdżały nierzadko milion kilometrów bez większych problemów na jednym silniku i do dziś świetnie sprawdzają się na minibusach nie tylko w naszych kraju ale na całym Wschodzie Europy. W Niemczech jeszcze całkiem sporo ich jeździ, ponieważ produkcja Vario zakończyła się stosunkowo niedawno, czyli w 2013 roku, wiec dostęp do części eksploatacyjnych nie stanowi żadnego problemu.
Pojawia się pytanie dlaczego sprzedaję, skoro to taki dobry samochod? Mam sporo różnych samochodów i ciagle je zmieniam, kupuję nacieszę się i sprzedaję, ponieważ nie mam zapędów kolekcjonerskich (na razie…) żeby cieszyło mnie jak auto stoi i „wygląda”.
Lubie dostawcze Youngtimery i z ich zmiany i używania czerpie frajdę i każdy kto mnie, to zna potwierdzi.
CENA 51000 zł + VAT
W razie pytań zapraszam do kontaktu.
Krzysiek nr tel. 501 776 906