Na sprzedaż oferuję naszego Mercedesa Sprinter W903 4x4 w wersji wyprawowej w zestawie z przyczepą.
Samochód zbudowany na bazie kampera z 1997 z silnikiem 2.9 manual z klimatyzacją.
Zarejestrowany na 3 osoby, optymalny do długich podróży z dala od cywilizacji dla pary lub rodziny 2+1. Z przodu regulowany fotel ISRI i podwójna obrotowa kanapa z W906.
Potrzebujemy obecnie przestrzeni dla dwojga dzieci do podróżowania, stąd zapadła decyzja o sprzedaży.
Samochód
Oryginalnie kupiony jako kamper w zabudowie niemieckiej firmy CS Reisemobile, którym pierwsi właściciele podróżowali po Afryce.
Podwyższany dach, sypialnia u góry, łazienka z toaletą i prysznicem, okna dachowe i układ wnętrza są w oryginale. Samochód po zakupie w 2017r z przebiegiem ok. 200tys powoli remontowaliśmy i dostosowaliśmy do naszych potrzeb podróżowania z dala od cywilizacji. Po drodze przeszedł też remont blacharski i został pokryty Raptorem.
Przez ostatnie 5 lat zjeździliśmy nim Skandynawię, Rumunię, Austrię, Słowację, Węgry, kilkukrotnie Bałkany i kawał Polski, w różnych porach roku. Zawsze wracał ma kołach.
Jego niebywałą zaletą jest fakt, że wygodnie się nim podróżuje i spędza czas na postojach, nawet zimowych. Udało mi się go w dużej części docieplić, więc nocowanie w górach podczas przymrozków jest niestraszne. Ma ogrzewanie podłogowe.
Zaletą jest też zdolność wjazdu do miejsc gdzie standardowy kamper nie wjedzie. Pomimo swojej masy, napęd 4x4 i blokady centralnego mechanizmu różnicowego oraz dyfra robią robotę. W połączeniu z oponami Yokohama Geolandar A/T z homologacją zimową, można bez strachu pchać się tam, gdzie inni mogą pomarzyć, np. na górny parking pod stokiem.
Mechanika.
Wymieniłem pompę paliwa (mechaniczna), magiel, hamulce przód i tył + przewody, tarcze itd, piasta przedniego koła (druga w zapasie).
Układ napędowy -Vanconcept.pl
Obniżone przełożenie mostów.
Oleje co 10tys km. Ostatnia wymiana 700km temu.
Zawieszenie przód Koni z regulacją, tył Bilstein + nowe resory + miechy do regulacji wysokości na biwaku.
Spanie:
U góry znajduje się opuszczane łóżko małżeńskie 2x1.5 m, a na dole podkowa, która po rozłożeniu daje łóżko na całą szerokość auta x120cm. Ustawialiśmy tam łóżeczko turystyczne dla dziecka przez ostatnie 2 lata.
Wysokość w środku 2,5m w części kuchennej, do 1,8m przy podkowie obok tylnych drzwi.
Łazienka
Thethford z toaletą kasetową i prysznicem znajduje się za kierowcą. W środku swobodnie można brać prysznic.
Butla gazowa 5kg ukryta pod zlewem napędza kuchenkę, bojler Truma 10L oraz ogrzewanie Truma z naduchem o mocy 2,5kW
Elektryka:
Dołożone elektryczne ogrzewanie podłogowe na 230V zasilane z agregata lub na kempingach, aby uprzyjemnić chłodne dni.
Na dachu rozkładany solar 240W. W środku dwa akumulatory x po ok. 100Ah, kampingowy z Maja i silnikowy z listopada 2022. Regulator Epever, Energy block 230V do ładowania z gniazdka. Dodatkowo alternator ładuje obydwie baterie w czasie pracy silnika. W środku oświetlenie wymienione na LED. Lodówka 3 letnia, energooszczędna ABeM z funkcją zamrażarki na 12V.
Radio Android 2din z GPS
Internet - router Tektonika na dwie karty SIM z anteną na dachu. Daje radę nawet w głębokich lasach.
Na zewnątrz 3m markiza Thule omistore z rozkładanymi nogami dająca wytchnienie przed słońcem i deszczem.
Samochód wyposażony w 100l zbiornik wody czystej zabudowany w środku - chroni przed zamarzaniem oraz zbiornik wody szarej 80l pod autem. Dodatkowo zewnętrzny prysznic.
Zapas wody wystarcza spokojnie na 2 dni poza infrastrukturą. W przyczepie miejsce na dodatkowy zbiornik wody.
Samochód i przyczepa stoją na oponach AT Yokohama Geolandar. W zapasie jest dodatkowe koło w tym samym rozmiarze. Może być transportowane w aucie lub w przyczepie w zależności od potrzeby rozkładu masy.
Auto ma hak z uciągiem 2000kg wbity w dokumenty. Można wymieniać końcówki w zależności od wysokości ciągniętej przyczepy. Mam dwie na zmianę.
Przyczepa wchodząca w skład zestawu została zbudowana od nowa na bazie przyczepy strażackiej IFA o DMC 750kg 2 lata temu. Postawiona na osi Knott 1200kg, umożliwia transport niezbędnych rzeczy, agregatu, rowerów oraz drugiej lodówki.
Woziłem w niej ok. 400kg sprzętu na co dzień.
Na dachu zainstalowałem solar 200W, a w środku ma swój akumulator 85Ah. Z boku wygodne stopnie, na ścianach trapy piaskowe oraz rozkładana kuchnia do gotowania w plenerze. Wieczorem daje oświetlenie całego biwaku dzięki zamontowanym światłom led.
Bagażnik dachowy o nośności 200kg pozwala na wożenie dodatkowego sprzętu typu rowery, kajaki. Można też postawić namiot dachowy. Przejechaliśmy kilkanaście tysięcy kilometrów tym zestawem. Prowadzi się idealnie w śladach auta, co ułatwia manewrowanie i jazdę w terenie