Przedstawiam Państwu kolejny model krótkiego samochodu kempingowego zbudowanego na bazie citroena jumpera z roku 2017. Pojazd wyposażony jest w silnik o pojemności 1995 cm3 i mocy 131 KM z normą spalin EURO6 , 6-cio stopniowa manualna skrzynię biegów i wiele systemów wspomagających kierowcę. Tempomat dwufunkcyjny , kamera cofania, czujniki cofania, centralny zamek sterowany z kluczyka, elektrycznie sterowane szyby drzwi, kierownica multifunkcyjna, zestaw głośnomówiący, GPS , wyświetlacz prędkości na przedniej szybie , sprawną klimatyzację. Auto po przemianie w specjalny kempingowy waży 2980 kg z połową zatankowanych wszystkich zbiorników , DMC kampera to 3500kg. Auto zarejestrowane na 3 osoby. Niesamowicie oszczędny, spalanie na poziomie 7,5 litra na 100 km to żaden problem, szybka jazda po autostradzie to już 8,8 litra na 100km.
Rozrząd zmieniony na kompletny nowy tak jak i olej i wszystkie filtry, wszystko ma przejechane ok 4 tyś km .
Citroen został zakupiony od małej firmy z Francji z przebiegiem zaledwie 126 tyś km, kręcił się dookoła przysłowiowego komina będąc autem serwisowym montera bram suwanych. Nie był nigdy katowany , nie woził betonu luzem, jestem drugim właścicielem od nowości.
Dziś po przebudowie i testach auto ma już 131 tyś przebiegu, przegląd techniczny do maja 2026 roku.
Jest to kamper nietuzinkowy, zbudowany przez pasjonata jako kolejne wcielenie w życie pomysłów jakich nie spotkacie w innych modelach kamperów. Proszę zauważyć ,żę jest to bardzo krótki pojazd czyli L2 5410mm , na tej długości zbudowano bardzo przestrzenne wnętrze w którym znalazły się wszystkie urządzenia i sprzęty by nie czuć się klaustrofobicznie i wygodnie w każdych warunkach atmosferycznych. Innością tego kampera jest jego kubatura wewnętrzna , która za sprawą przełącznika i siłownika elektrycznego wysuwa część lewej ściany na 57 cm pozwalając stworzyć łóżko dla 2 lub nawet i trzech osób. Szerokość łóżka po rozłożeniu 143 cm , część którą można używać bez rozkładania slida ma 189 cm długości a po wysunięciu ściany tworzy się dodatkowe miejsce o długości 220 cm. Dodatkowym atutem tego łóżka jest jego otwartość czyli brak ściany ograniczającej szerokość od strony wewnętrznej co daje na tak już wielkiej szerokości wrażenie jeszcze szerszego niż faktycznie jest. Pod łóżkiem znajduje się ogromna szuflada mogąca pomieścić materace jednego rzędu łóżka i co bardzo ważne całą pościel, to naprawdę ważne by za dnia w przestrzeni wnętrza nie znajdowały się elementy życia nocnego. Pod szufladą na pościel w stopniu jest też szuflada na 10 par butów jeśli ktoś by chciał tak wykorzystać tą przestrzeń. Przednia część pojazdu to dwa obrotowe fotele z podłokietnikami , stół można wpiąć w uchwyty tak przy rozłożeniu slida jak i przy jego złożeniu, w trakcie przejazdu i chwilowego postoju, posiłek na tym samym stole jest też możliwy. Kuchnia jest zawsze moim konikiem by nie czuć się w niej jak w windzie???? duży blat roboczy , duży zlewozmywak z dużym ociekaczem do naczyń , kuchenka gazowa z dwoma palnikami i automatycznymi iskrownikami, duże zamykane półki nad kuchnią, półeczki , szuflada na sztućce i szafki na inne rzeczy pod blatem tworzą duży i wygodny monolit. Bardzo szerokie wejście do kampera z boku z szafką na ramiączka pozwalająca przechowywać nawet i garnitur w pozycji wiszącej , trzy duże szafki wiszące nad łóżkiem, bardzo duża półka nad szoferką z dużymi otworami do obsługi tej szafki, wszystkie szafki otwierane są oddzielnie podświetlane wewnątrz. Wejście boczne odbywa się przez zamontowany na stałe wygodny szeroki schodek którego część też obsługuje drzwi przednie prawe w szoferce.
Wbudowanie łazienki na samym końcu kampera pozwoliło na zamontowanie brodzika 70x70 dającego komfort obsługi w trakcie kąpieli, ze ściany elektrycznie wysuwa się szuflada z przenośnym WC. Całość systemu wodnego to zbiornik wody czystej 113 litrów, pompka elektryczna w systemie ciśnieniowym, podgrzewacz wody gazowy przepływowy pozwalający w czasie rzeczywistym podgrzać wodę do kąpieli w ilości ograniczonej tylko pojemnością zbiornika głównego. Pod autem jest zamontowany zbiornik wody szarej 60 litrów z bardzo wygodnym dostępem do zaworu otwierającego ten zbiornik. Kamper zasilany jest gasbankiem 11 kg z możliwością tankowania LPG na zwykłej stacji benzynowej.
Dzięki wygospodarowaniu przestrzeni przy drzwiach tylnych jest tam miejsce na schowanie składanych krzesełek , stołu i wielu innych przedmiotów z którymi kamperowiec lubi jeździć w plener. W skład kampera wchodzi przewód do zasilania 230 V z zewnątrz , wąż do nalewania wody do zbiornika , dwa najazdy poziomujące . System elektryczny to akumulator 110 Ah, zasilany solarem zamontowanym na dachu 370 W i regulator MPPT o wysokiej wydajności, wewnątrz jest 6 gniazd 230V zasilanych zwykle z przetwornicy z pełnym sinusem 3000W, gniazda USB 5 sztuk, USBc 1 sztuka, separator ładowania akumulatorów czyli w trakcie jazdy ładowany jest akumulator domowy a gdy solar produkuje prąd z nieba to doładowywany jest też i akumulator rozruchowy. Całość stanu naładowania i sterowania można obserwować na czterech wyświetlaczach cyfrowych. Po podpięciu wtyczki z zewnątrz pojazdu dodatkowa ładowarka ładuje dwa akumulatory .
Ogrzewanie : Chibasto 5Kw zasilane olejem napędowym, w bagażniku oddzielny zbiornik zasilający 15 litrów pozwala na kontrolę zużycia , trzy wyloty ciepłego powietrza ogrzewają szoferkę za fotelem kierowcy, przejście przy kuchni i oczywiście łazienkę. Sterowanie za pomocą panelu lub pilota.
Bardzo mocnym atutem tego kampera jest możliwość wchodzenia do niego tak z boku tradycyjnie jak i z tyłu, taki otwarcie wnętrza to wygoda gdy parkujemy w ciasnym miejscu , to bezpieczeństwo bo mamy w razie zagrożenia dodatkowe drzwi ewakuacyjne i to z czego korzystamy najczęściej to przewietrzenie wnętrza w upały, oczywiście trzy okna dachowe to dużo ale tylne przejście daje możliwość stworzenia wręcz przeciągu, grawitacyjna wymiana całego powietrza w minutę to żaden problem. Na tylnych drzwiach zamontowano składany wieszak na dwa rowery ale gdy nie chcemy z niego korzystać to bez zbędnych czynności możemy takie rowery przewozić wewnątrz bez ich rozkręcania, narty , wędki i duże przedmioty w życiu codziennym też się zmieszczą w kamperze o długości tylko niecałe 5,5 metra czyli tyle co zwykły samochód kombi mieszczący się w mieście na zwykłym miejscu parkingowym.
Wnętrze kampera to ciepłe ściany wyklejone materiałem, podłoga to twarde panele winylowe absolutnie odporne na wodę i wilgoć , we wszystkich oknach rolety zaciemniające, w szoferce firanki na szynach zasuwane w 5 sekund, po otwarciu tylnych drzwi też jest zasłona by odseparować wnętrze od bagażnika gdy jest to konieczne.
Auto jest dopracowane i przetestowane zatem z czystym sumieniem stwierdzam, żę można go używać już od chwili kupna. W razie innych pytań zachęcam do kontaktu bezpośredniego pod numerem 509954777 . Zachęcam do obejrzenia materiału na kanale Polskiego Caravaningu na YT , tam sporo wiadomości przedstawiających i w realu w Rumi koło Gdyni. link do prezentacji :
Najważniejsza sprawa na końcu , auto można już praktycznie oglądać i zarezerwować ale finalizacja może się odbyć ok 15 czerwca 2025 roku ze względu na czas potrzebny by uzyskać wszystkie dokumenty przekwalifikujące pojazd na specjalny kempingowy, urzędy nie potrafią się śpieszyć ????.