Kamper Adria na podwoziu Peugeot J5, 1996.
Silnik 2.5D, skrzynia 5 biegów.
Zarejestrowany (przegląd techniczny do 27.07.2025r.), ubezpieczony do 11.05.2026r., w ciągłej eksploatacji.
Kamper ma niespotykany obecnie układ części hotelowej z dwoma niezależnymi stolikami w środkowej i tylnej części zabudowy, z których każdy może być łatwo przekształcony w łóżko. Funkcjonalnie odpowiada to dwóm "pokojom" i np. zabawa dziecka w jednym nie utrudnia użytkowania drugiego z nich.
Samochód jest zarejestrowany na 6 osób.
Część kuchenna wyposażona jest w zlewozmywak, kuchenkę gazową 2-palnikową i lodówkę zasilaną z instalacji 12V (działa bez problemów, również w czasie gorących dni).
W łazience jest standardowa toaleta kasetowa opróżniana z zewnątrz, umywalka z wyciąganym prysznicem, brodzik i sporo szafek.
W 2024 roku wykonany został kompleksowy remont zabudowy polegający na całkowitym demontażu wyposażenia zabudowy w części środkowej od kabiny pojazdu do szafy ubraniowej, odtworzeniu podłogi, wykonaniu od nowa ściany kuchennej, poprawy uszkodzonych / zdegradowanych elementów zabudowy oraz instalacji wodnej i odpływowej. Została również położona nowa wykładzina na całej podłodze. Zostały wyjęte okna zabudowy, wykonane naprawy ścian tam, gdzie było to wymagane, a następnie zamontowano z powrotem okna zgodnie z obowiązującą technologią. Zdemontowane zostały również wszystkie listwy i wykonane nowe uszczelnienia zewnętrzne. W łazience zostały wykonane naprawy i uszczelnienia tak, aby można było korzystać z prysznica bez ryzyka zamoczenia elementów konstrukcyjnych zabudowy. Wykonano remont pieca grzewczego Truma, sprawdzono poprawność działania bojlera Truma oraz wykonano test szczelności instalacji gazowej (naklejka z potwierdzeniem i datą obowiązywania).
Kamper został doposażony w wiele elementów poprawiających funkcjonalność, bezpieczeństwo i komfort uzytkowania. Najważniejsze z nich to:
- nowa markiza Fiamma F45s + oświetlenie zewnętrzne LED,
- klimatyzacja zabudowy z funkcją ogrzewania Dreiha Atmos 3.6 kW,
- 2 x trzypunktowe pasy bezpieczeństwa + 2 x ISOFIX na fotelach przy dużym stole (zdjęcie),
- reduktor gazu z zabezpieczeniem umożliwiający korzystanie z instalacji gazowej (np. do ogrzewania) w czasie jazdy, tzw. „mono control”, dzięki temu nie ma potrzeby pamiętania o zakręcaniu zaworu butli gazowej przed każdym ruszeniem w drogę,
- zewnętrzne gniazdo gazu umożliwiające podłączenie odbiornika (np. grilla) poprzez tzw. szybkozłączkę,
- czujnik z alarmem wykrywający niebezpieczne stężenia gazów propan, butan oraz gazów usypiających, tzw. trigas + czujnik tlenku węgla (czadu),
- zamontowany jest panel solarny, nowy kontroler MPPT, nowe okablowanie instalacji solarnej,
- przetwornica 12/230V o mocy 2000/4000W (Volt sinus 4000 plus),
- nowy akumulator zabudowy,
- telewizor LCD 12V zamontowany na regulowanym uchwycie,
- poduszki pneumatyczne tylnego zawieszenia oraz kompresor wraz z układem sterowania,
- zewnętrzna, bardzo duża skrzynia do przewozu rzeczy (np. wyposażenia kempingowego), z własnym oświetleniem i dodatkową tablicą rejestracyjną,
- zamiennie ze skrzynią może zostać zainstalowana platforma do przewozu motocykla / rowerów.
Mechanicznie kamper jest na bieżąco utrzymywany w stanie umożliwiającym podróżowanie. Wymienione zostało dużo elementów, m.in. paski, filtry, olej (corocznie), elementy zawieszenia, układu hamulcowego, akumulator silnikowy, rozrusznik, reflektory itd. Podwozie i rama bez korozji, na kabinie wykonane zostały punktowe zaprawki. Auto co roku przechodzi przegląd techniczny bez uwag.