Auto budzące powszechną sympatię. Taka cecha starszych konstrukcji. Tych aut nie da się nie lubić. Od pozycji za kierownicą, przez wspaniałą widoczność, lekko pracujące biegi w kierownicy (skrzynia 5ka) po prostotę obsługi - jest extra.
Gabaryty pozwalają parkować w miejscach dla osobówek. To też czasami pozwala oszczędzić na noclegu. Płacimy za busa a nie kampera. Nie stanowi problemu wciskanie się miedzy drzewami na kampingach w miejsca o których słuszniejszych rozmiarów pojazdy mogą tylko pomarzyć. Zużycie paliwa to średnio 8-8,5 litra / 100 km. Niższe wyniki nie były rzadkością. Z karty pojazdu wynika, że auto jest w kraju od 2011 roku i miało wtedy nabite 132 000 km. Teraz ma ok. 167 000 km i nie mam powodów nie wierzyć w oryginalność przebiegu. Mam auto 3 lata. Wcześniejszy, znany mi właściciel jeździł chyba ze 2 lata. Przejeżdżałem zapewne ok. 3 tysiecy rocznie. Każdego roku, wiosną wymieniane były filtry, olej i wykonywane potrzebne naprawy/wymiany itp. (łożyska kół, termostat, rok temu opony) . Była i jest prowadzona dokumentacja auta. Na życzenie doślę listę napraw wraz ze zdjęciami rachunków. Auto jest sprawne z ważnym przeglądem (06.2021) i ubezpieczeniem wraz z dobrym Assistance (koniec 03.2021). Zarejestrowane na 4 osoby.
Mechanika:
Mechanicznie sprawne, gotowe do podróży w każdej chwili. Dukaciak wyposażony chyba w najsłabszy silnik jaki montowano, daje w miarę komfortową prędkość podróżną 75-85 km/h. Można szybciej, nie ma problemu ale robi się głośno. Nie ma wspomagania ale nie jest tu potrzebne. Kręci się znośnie a awaryjność dzięki temu mniejsza. Nie ma potrzeby dolewania oleju między wymianami. Szczegóły telefonicznie/mailem/osobiście.
Zabudowa/sprzęty/wnętrze:
Sprzęty sprawne w 90%. Ogrzewanie Truma potrzebuje zazwyczaj kilkukrotnego odpalenia żeby załapała. Dzieje się tak najczesciej po dłuższym przestoju w pracy. Lodówka nie chłodzi na gaz (2 butle przewożone z tyłu auta). Przetarcia tapicerki, plamy i widoczne zużycie pokrycia podsufitki, miejscowe naderwania okleiny meblowej. Sprawy wynikające z wielosezonowego używania. Markiza, okienka (blackout, moskitiery) sprawne. Całe oświetlenie wymienione na LED. Lazieneczka z mini umywalką, okienkiem do wietrzenia pomieszczenia i przenośnym kibelkiem. Fotele ISRI z regulowanymi podłokietnikami. Prawy z obrotnicą. Pod nim znajduje się dodatkowy akumulator, z prostownikiem ładującym po podłączeniu do 220 V. Są też gniazdka 220V. Zarówno akumulator pokładowy jak i rozruchowy są względnie nowe. (chyba rok i 2 lata) Mam gotowy do montażu nowy akumulator żelowy. Dorzucam. Cięgno sterowania temp. powietrza nie działa. Tymczasowo włączanie ogrzewania dorobione na przewodzie wodnym pod deską rozdzielczą. Patent ale działa niezawodnie.
Blacharka:
Tu bywa różnie. Poprzedni właściciel wykonał samodzielne naprawy i lakierowanie części nadwozia. Część auta wciąż posiada oryginalny lakier. Jest kilka miejsc proszących się o naprawę a żeby było idealnie trzeba by podejść do sprawy kompleksowo. Najgorsze miejsca : rynienka z tyłu auta na wysokości bagażnika rowerowego, okolice dolnej części drzwi pasażera (miejscowy wykwit korozji nadwozia), miesjce nad szybą czołową (zasilikonowane). Wgniecenie nad lewym tylnym światłem czy tylne klosze przykręcone wkrętami. Podwozie raczej zdrowe. Wygląda jakby ktoś je kiedyś porządnie zakonserował. Tak też wynika z relacji poprzedniego właściciela. Wymieniłem skorodowaną na krawędzi maskę. Została polakierowana pod kolor i wygłuszona samoprzylepnymi matami. Za mojej jak i poprzednika "kadencji" auto trzymane zawsze pod dachem.
Jeśli ktoś jest poważnie zainteresowany, zapraszam na oględziny i przejażdżkę ew. proszę o telefon. Odpowiem na wszelkie pytania, doślę zdjęcia czy dorobię filmy jeśli to potrzebne będzie. Cenę proszę uznać za ostateczną.
Reasumując, auto jest idealne do podróżowania dla 2 osób a we 3 czy 4 trzeba być świadomym pewnych ograniczeń, utrudnień w zależności od tego czego od maszyny oczekujemy, zdecydować czy to dla nas. Osoby nr 3 i 4 to raczej nie powinni być dorośli chyba że zakładamy, że będą spać np. w namiotach.
Wspaniały kandydat do rejestracji na zbytek.
Szeroki opis auta można znaleźć na FB w grupie „CamperGiełda - Polski Caravaning” czy „Klub Klasycznych Kamperow (do 95r)”
Zapraszam do rozmowy, Radek 603 560 069.