Lubimy funkcjonalne wnętrza, ale lubimy też funkcjonalne gabaryty. Dobrym połączeniem tych dwóch oczekiwań zdaje się być model Chausson 650 Etape Line, który na niespełna 640 cm mieści przestronny salon, dużą łazienkę oraz pokaźny garaż. Ten model jest doskonałym przykładem tego, jak wiele miejsca można zaoszczędzić, rezygnując ze stałych sypialni.
Największą uwagę w tym modelu przykuwa zdecydowanie salon w rozmiarze XL. Układ face-to-face ma swoje oczywiste zalety, ale w tym przypadku dodatkowo podkreślają je wymiary. W tak krótkim samochodzie salon takich rozmiarów jest czymś wartym uwagi!
Kompaktowe wymiary kampera doceni kierowca podczas podróży nawet w miejskich warunkach. Mniejszy wymiar to również niższa masa własna, czyli większe możliwości ładunkowe
Najwygodniej w tym pojeździe będzie dwuosobowej załodze. Łóżko opuszczane spod sufitu schodzi aż do poziomu "0" - nie musimy więc używać drabinki. Naturalnie istnieje możliwość jazdy 4-osobową załogą. Wówczas łóżkiem zjeżdżamy do połowy, a na dole tworzymy dodatkowe spanie na opuszczonym stoliku. Dodatkowe osoby podróżują na wysuwanych fotelach z układu Face to Face. Fotele posiadają ISOFIX. Zarówno łóżko, jak i stolik, opuszczane są elektrycznie.
Sama jazda także powinna być przyjemnością, a już szczególnie dla kierowcy, ponieważ model ten zabudowany jest na poliftowym już wydaniu Forda Transita. Pojawiły się wirtualne zegary zamiast tradycyjnego licznika, jest duży ekran dotykowy w centralnej części szoferki. Mocą dwulitrowego silnika zarządza automat – także nowy, ośmiobiegowy, który zbiera w branży bardzo dobre recenzje. Silnik pracuje ciszej, jakby lżej, jednocześnie cały czas dynamicznie. Nad szoferką znajdziemy też okno panoramiczne.
Kolejną przestrzenią, którą warto w tym pojeździe wyróżnić, jest łazienka, która rozłożona jest na całej szerokości auta. Po jednej stronie mamy kabinę prysznicową, a po drugiej toaletę. Możemy te pomieszczenia połączyć ze sobą i wydzielić przestrzeń łazienkową. To wygodne i praktyczne rozwiązanie, pozwalające też na dużą dozę intymności, czego nieraz w kamperach brakuje.
Z tyłu znajduje się świetnie zaprojektowana garderoba z szerokim dostępem przez duże, skrzydłowe drzwi. Wewnątrz znajdziemy pojemne szafki oraz drążek do przechowywania np. kurtek. Pod garderobą mamy pojemny garaż - co ważne z dostępem od środka zabudowy dzięki przesuwnym drzwiczkom.
Model jest dostępny z pakietem Arctic, co zachęca do podróży zimowych. W ramach tego pakietu są m.in. podgrzewana podłoga (230 V), podgrzewany i izolowany zbiornik szarej wody czy ogrzewanie zasilane olejem napędowym marki Webasto o mocy 5500 W.
Francuski producent Chausson daje siedmioletnią gwarancję na szczelność kampera. Nadwozie pojazdu (dach oraz ściany boczne) wykonane jest z poliestru. System GRP/GFK, poprzez użycie żywicy z włóknem szklanym, w porównaniu do blachy aluminiowej zapewnia większą odporność na gradobicie. Technologia tego typu ma również umożliwiać łatwiejsze naprawienie poszycia w razie wszelkiego rodzaju uszkodzeń. Chausson, jak informuje polski diler tej marki, w swoich modelach posiada obecnie jedną z największych grubości dachu oraz podłogi wśród wszystkich europejskich producentów. Grubość dachu to 54,5 mm, a podłogi – 63,5 mm.
Oficjalnym dilerem marki Chausson w Polsce jest firma Transa-M z Pszczyny.
Artykuł pochodzi z numeru 2 (122) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.