artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - BookingCamper wynajmij i w drogę
Kabe Imperial 910 QB. Komfort i elegencja w każdym detalu

Kabe Imperial 910 QB. Komfort i elegencja w każdym detalu

Czas czytania 4 minuty

Szwedzi od siedmiu dekad produkują pojazdy kempingowe, co z całą pewnością pozwoliło im osiągnąć mistrzostwo i nabyć niepodważalne doświadczenie. Rozpoznawalny design i odmienne rozwiązania technologiczne, a także ponadprzeciętna odporność termiczna pojazdów na ekstremalne temperatury w warunkach zimowych to synonim marki. Seria Imperial dokłada do tego luksus na najwyższym poziomie.

„Dom na kołach” – przyjęło się tak mówić o każdym pojeździe kempingowym, ale błysk w oczach pojawia się, gdy staniemy w progu Kabe Imperial i910 QB – luksusowego i w pełni zintegrowanego kampera przeznaczonego dla osób wymagających niepodważalnej jakości i nieuznających wielu kompromisów w podróży. 932 cm długości na trzech osiach może oznaczać tylko jedno – wewnątrz nie oszczędzano na niczym. Ten komfortowy pojazd stanowi połączenie nowoczesności, funkcjonalności i wygody podróżowania. 

Wnętrze

Kabe Imperial 910 QB. Komfort i elegencja w każdym detalu 1

Kabe Imperial 910 QB. Komfort i elegencja w każdym detalu 2

Elegancja i funkcjonalność często nadają na tych samych falach i w tym trzyosiowym krążowniku nie ma co do tego wątpliwości. U samego progu dla użytkowników wchodzących z zewnątrz wkomponowano zmyślną wnękę z wieszakami na ubrania i kilkoma dodatkowymi półkami na drobiazgi takie jak klucze, telefony, czapki czy smycz dla psa. W przedniej części tej integry znajdziemy bardzo przestronną część wypoczynkową z kanapą w kształcie L i sporych rozmiarów ławką za fotelem pasażera. Wraz z w pełni regulowanym stołem całość tworzy harmonijną przestrzeń sprzyjającą relaksowi i wspólnemu spędzaniu czasu nawet dla sześciu–siedmiu osób. Nad tą strefą relaksu zabudowano elektrycznie opuszczane łóżko. Warto dodać, że podczas konfiguracji tej części pojazdu mamy do wyboru aż siedem różnych tapicerek. Salon salonem, ale uwagę każdego przykuje elegancka, a przede wszystkim gigantyczna kuchnia. Genialnie wkomponowano tu zakrzywiony blat, a podążające pod nim w tym samym kształcie szuflady oraz wiszące szafki zawstydzą swoją pojemnością niejedną kuchnię w domach z betonu. Trzypalnikowa kuchenka, zlew z solidną baterią i mnóstwo przestrzeni roboczej tworzą raj dla każdej pani domu. Za plecami kucharza producent zainstalował lodówkę Thetford o pojemności 141 l z osobnym zamrażalnikiem, a nad nim dodatkowo opiekacz. Po prostu kuchnia marzeń. Chciałoby się tu zaprosić sprzedawców kamperów, którzy uparcie twierdzą, że w tych pojazdach się nie gotuje. Pozostając niejako w przedpokoju tego sześciokołowca, po obu stronach wspomnianej lodówki slim mamy do dyspozycji dwie szafy. Jedna na ubrania wiszące, druga podzielona półkami. Robiąc dwa kroki dalej w stronę tyłu pojazdu, znajdujemy się już w apartamencie. Po przeciwległych stronach duża kabina prysznicowa oraz łazienka z toaletą i niemałymi szafkami na kosmetyki. Mamy do czynienia z samochodem, w którego zaprojektowaniu mieli udział caravaningowcy, dlatego nie dziwi fakt, że w tej części, nawet pod prysznicem, jest aż nadto wieszaków, schowków, półeczek. Blat pod umywalką jest w kolorze jasnego betonu, nastrój buduje miłe i ciepłe oświetlenie ledowe, a całość jest równomiernie ogrzana niewidocznym dla oka centralnym ogrzewaniem Alde Compact 3030 oraz automatycznym systemem ogrzewania podłogowego AGS II Pro. W tymże apartamencie tylną część pojazdu zajmuje obszerne łóżko typu queen size, zapewniające wygodny wypoczynek. Jak na królewskie łóżko przystało, u swych boków ma ono wygodne w dostępie szafki ubraniowe. Tutaj dodatkowo znalazły się jeszcze stoliki nocne.

Od strony technicznej

Gdyby chcieć rozwinąć niemal nieskończoną listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, należałoby poświęcić temu cały magazyn, zatem w dużym skrócie warto wspomnieć, że ściany pojazdu to klasyczny sandwich, ale odporny na wilgoć, bowiem drewno zastąpiły tu belki z PCV, a za odporność termiczną odpowiada izolacja Eco Prim. Poszycie od strony wewnętrznej wykonano z kompozytu, zaś na zewnątrz pokryte jest blachą aluminiową. Kabe Imperial 910 QB został zbudowany na podwoziu AL-KO, a jednostką napędową jest wysokoprężny silnik Mercedes-Benz o mocy 170 KM, połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów – 9G-tronic, która przenosi napęd na przednią oś. W związku z tym, że dopuszczalna masa całkowita tego pojazdu wynosi 5500 kg, do jego prowadzenia należy posiadać prawo jazdy kategorii C1 lub C. Do dyspozycji użytkowników jest 150-litrowy zbiornik na czystą wodę i 90-litrowy na ścieki. Całkowita długość pojazdu wynosi 932 cm, szerokość 232 cm, a wysokość 306 cm. Wnętrze jest przystosowane do jazdy dla czterech osób, za to mieszkać i spać może nawet sześć.

Kabe Imperial 910 QB to synonim luksusu i funkcjonalności w świecie kamperów. Jego przemyślana konstrukcja oraz bogate wyposażenie sprawiają, że każdy podróżnik poczuje się jak w domu, niezależnie od tego, gdzie się znajduje. Dla wymagających użytkowników, którzy cenią sobie komfort i elegancję, ten model jest idealnym wyborem, oferującym niezapomniane wrażenia z każdego wyjazdu.

kampery.ack.com.pl

Artykuł pochodzi z numeru 2 (122) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator06:00
Artykuł powstał we współpracy z marką ACK Benimar
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News