Renault Master to bardzo dobra baza do budowy kampera - wszakże ilość ogłoszeń o sprzedaży tego typu pojazdów jest całkiem spora. Do tego dochodzi również wiele instrukcji pokazujących jak zabudować takie auto. Publikujemy więc tę informację jako ciekawostkę - fabryka Renault w Batilly wyprodukowała 2,5-milionowy egzemplarz dla firmy z Polski.
Właścicielem została firma TP Teltech, która należy do Grupy Kapitałowej Orange Polska i zajmuje się dostarczaniem rozwiązań telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. Zamówiony Master ma przedni napęd, wersję wyposażenia Pack Clim i długość L3H2. Auto zostało wydane podczas specjalnej ceremonii.
Co ciekawe, flota firmy składa się aktualnie z ok. 850 samochodów, z czego ponad 50% stanowią pojazdy z Grupy Renault.
Renault Master
Marka Renault od 1998 roku utrzymuje pozycję lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych w Europie. Na rynku samochodów dostawczych wśród najpopularniejszych modeli, licząc od początku roku, Renault Master zajmuje drugie miejsce. W okresie od stycznia do maja 2017 roku sprzedano łącznie 2672 samochody Renault Master i Master Bus. Gama Mastera jest tworzona „na miarę” i obejmuje w Polsce ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³. W ofercie znajdują się także wersje L4H2 i L4H3 Furgon z napędem na tylne pojedyncze koła. Wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również w tylnej części pojazdu.
Kto z Was ma kampera opartego na Masterze?