Mercedes-Benz prezentuje model kampera Marco Polo, który swoją światową premierę miał w 2014 roku na targach Caravan Salon w Düsseldorfie, a w Polsce zadebiutował w Warszawie na lutowych targach w 2015 r. WIATR i WODA. Wnętrze pojazdu imponuje przytulną atmosferą i wysoką jakością wykończenia, przywodzącą na myśl ekskluzywny salon.
Równocześnie Marco Polo, opracowane w ramach długoletniej współpracy Mercedes-Benz z firmą Westfalia, przekonuje zdolnościami praktycznymi. Ma kompaktowe wymiary (wysokość 1,98 m), co pozwala na swobodne poruszanie się nim i eksploatację na co dzień.
Nowy kamper bazuje na Klasie V, a jego kabina wyróżnia się wysokiej próby materiałami, nienagannym wykończeniem, ponadczasowym wzornictwem oraz harmonijną kolorystyką. Marco Polo gotów jest o każdej porze na długie wakacje, spontaniczne weekendowe wypady na łono natury, wycieczki na zakupy czy zwyczajną drogę do pracy.
Wrażenie przestronności wnętrza pod-kreśla porcelanowy odcień podsufitki i bocznych paneli. Siedzenia mogą być pokryte tkaniną Santiago w kolorze beżowym lub czarnym albo beżową skórą Lugano. Wytrzymałe, łatwe do utrzymania w czystości pokrycie podłogi przywodzi na myśl pokład jachtu.
Również meble utrzymane są w odcie-niu porcelanowym, złamanym ozdobnymi dodatkami pokrytymi fortepianową czernią. Biegną one od aneksu kuchennego za fotelem kierowcy przez całą szerokość szafek aż do tylnego pasa, a z przodu mają swoją kon-tynuację na desce rozdzielczej. We wnętrzu zastosowano wyłącznie diody LED. Dwie lampy główne, cztery lampki do czytania i dwa ruchome źródła światła pod dachem zapewniają najlepszą możliwą iluminację.
Moduł kuchenny składa się z dużej, samozamykającej się szufl ady, dwóch mniejszych, które można otwierać także po rozłożeniu łóżka, z blatu oraz dużego schowka z przesuwnymi drzwiami. Dwa palniki gazowe i zlew są osłaniane przez łatwe do czyszczenia pokrywy wykonane z odpornego na uderzenia szkła. Kamper wyposażony jest w lodówkę kompresorową o pojemności 40 l i temperaturze chłodzenia do -20°C. Zbiornik na świeżą wodę ma objętość 38 l, a na ścieki 40 l.
W tylnej części kabiny podróżujący mają do dyspozycji dużą garderobę z przesuwnymi drzwiami, drążek na wieszaki oraz podświetlane, składane lustro. Dwuosobową kanapę tylną o wymiarach 2,03x1,13 m można rozkładać elektrycznie. W ten sam sposób reguluje się trzymanie boczne siedzeń, z których przy rozłożeniu kanapy można spuścić powietrze i otrzymać płaską powierzchnię. Kolejne spanie kryje się w rozkładanym dachu. Wysokiej jakości materac piankowy o wymiarach 2,05x1,13 m opiera się na listwowym stelażu ze specjalnych, sprężystych elementów, zapewniających komfortowy sen na całej powierzchni. Do przedniej krawędzi łóżka można przymocować siatkę ochronną dla dzieci.
Odpowiednią temperaturę niezależnie od warunków atmosferycznych zapewnia opcjonalne ogrzewanie postojowe.Pod względem dynamiki i wydajności nowe Marco Polo reprezentuje poziom modeli osobowych. Do jego napędu służy nowoczesny, 4-cylindrowy turbodiesel, dostępny w trzech klasach mocy (136KM, 163KM oraz 190KM). Pod względem zużycia paliwa – średnie zużycie od 6,0 l/100 km – auto jest absolutnym liderem w klasie! Zostało wyposażone w Asystenta Aktywnego Parkowania, Asystenta Martwego Pola, a także Asystenta Pasa Ruchu i – niespotykanego w innych pojazdach tego typu – Asystenta Bocznego Wiatru.
Obok nowego Marco Polo, Mercedes-Benz prezentuje również Marco Polo ACTI-VITY który bazuje na modelu Vito. Pojazd nie ma modułu kuchennego, ale oferuje szerszą, 3-osobową rozkładaną kanapę. Użytkownik zyskuje tym samym kolejne miejsce dla pasażera, a także do snu.
Oprac. JZ