artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
11 godzin to całkowity czas instalacji komponentów Webasto Thermo Top Evo w komorze silnika grenadiera. Ogrzewanie postojowe (element widoczny w sąsiedztwie srebrnego peszla) montowane jest tuż pod maską, co pozwala zachować maks głębokoś brodzenia 80 cm
11 godzin to całkowity czas instalacji komponentów Webasto Thermo Top Evo w komorze silnika grenadiera. Ogrzewanie postojowe (element widoczny w sąsiedztwie srebrnego peszla) montowane jest tuż pod maską, co pozwala zachować maks głębokoś brodzenia 80 cm

Ogrzewanie powietrzne czy jednak wodne?

Czas czytania 2 minuty

Wstępne podgrzewanie silnika – pierwszorzędną przewagę ogrzewania wodnego marki Webasto docenił producent rasowej terenówki. We współpracy z Ineos Automotive powstały dwa niestandardowe rozwiązania w postaci zmodernizowanego ogrzewania postojowego dla grenadiera.

O „doborowym towarzyszu o 3 litrach pod maską” pisaliśmy na naszym portalu rok temu. Ten samochód terenowy inspirowany Land Roverem Defenderem jest pierwszym, którego autoryzowanymi punktami serwisowymi (ASO) jest sieć aftermarketowa – w tym przypadku Bosch Car Service w całej Europie.
Już na etapie zakupu grenadiera produkowanego we Francji możesz go doposażyć we wszystko, co niezbędne na czas podróży off-road. I to bez utraty gwarancji. Najnowszą propozycją jest montaż ogrzewania postojowego. Instalacje są dostępne dla wersji benzynowej i wysokoprężnej. Zestawy Webasto obejmują grzejnik Thermo Top Evo o mocy 4 lub 5 kW oraz specjalnie opracowany uchwyt montażowy.
Zwartej konstrukcji urządzenie (Thermo Top Evo 4 i 5 mają wymiary: 218 × 91 × 147 mm) montuje się w komorze silnika, a to dlatego, że wodne ogrzewanie postojowe nie tylko dostarcza przyjemnego ciepła do wnętrza pojazdu. Zapewnia także wstępne podgrzewanie silnika, co pozwala uniknąć rozruchu na zimno, a tym samym chroni napęd i zmniejsza emisję zanieczyszczeń. Tej funkcjonalności nie posiadają powietrzne ogrzewania postojowe. Jest tak, ponieważ Thermo Top Evo na etapie montażu integrowany jest z istniejącym systemem ogrzewania/chłodzenia każdego seryjnego pojazdu. W takim układzie obiegu wody (a de facto: mieszaniny wody i glikolu) wymienniki ciepła przekazują energię do wnętrza pojazdu i silnika. To od nas zależy, czy całe dostępne ciepło jest przekazywane przez system dmuchaw pojazdu do kabiny kierowcy.
Dzięki integracji wodnego ogrzewania Webasto z seryjnym układem cieczy chłodzącej nie tylko silnik jest szybciej gotów do podróży. Zimą szyby są już odmrożone, zaś wnętrze przyjemnie ciepłe – a to wszystko można zrobić w sposób zdalny, np. z ciepłego pomieszczenia domu. Obsługa ogrzewania postojowego odbywa się bowiem na kilka sposobów: przez wstępnie ustawiony timer MultiControl, pilot Telestart T99 w postaci breloka do kluczy lub za pomocą internetowej aplikacji ThermoConnect instalowanej w telefonie komórkowym.

Artykuł pochodzi z numeru 6 (114) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator23.02.2024
Artykuł powstał we współpracy z marką Webasto
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News