artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Kronos - kamper dla pasjonatów „małego off-roadu”

Czas czytania 4 minuty
Kronos - kamper dla pasjonatów „małego off-roadu”
Olbrzymi garaż to pierwsze, co rzuca się w oczy 

Jak już wiemy, AutoRoller w sezonie 2019 zmieni nazwę na Kronos. Jednak nie tylko nazewnictwo ulegnie zmianie – na rynek wprowadzony zostanie model, który już kilka lat temu cieszył się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Mowa o Kronosie 290M, czyli kamperze przeznaczonym dla tych, którzy kochają motocykle, quady i crossy. To gratka dla „dużych chłopców”.

Kronos 290M to zupełna nowość na sezon 2019, ale starsi stażem caravaningowcy pamiętają, że taki model był już niegdyś w ofercie tego producenta. Mamy jednak wrażenie, że nieco wyprzedził rozwój całej branży i prawdopodobnie dopiero teraz nastał idealny czas, aby ponownie stał się dostępny.

Model ma prawie 7,5 m długości i 2,35 m szerokości. Oferuje 5 miejsc do jazdy i 4 do spania. Jedno łóżko (podwójne) ulokowano w poprzek pojazdu w jego tylnej części, a drugie (również podwójne) nad szoferką w postaci alkowy. To z tyłu jest naprawdę duże – producent podaje wymiary aż 2,16 m x 1,89 m. Wbrew temu, do czego już się przyzwyczailiśmy, alkowa wcale nie musi oznaczać „z automatu” 6 miejsc do jazdy i spania.

Kamper będzie bazował na fordzie i (nowość) fiacie, ale przewidujemy, że większość klientów i tak wybierze pierwszą opcję. Dlaczego? Powód jest prosty: ford oferuje dwa silniki 2-litrowe o mocy 130 i 170 koni, co przekłada się nie tylko na odpowiednią moc, ale też niską cenę zakupu kampera ze względu na akcyzę (w naszym kraju silniki powyżej 2 l są obwarowane o wiele większym podatkiem). Z dziennikarskiego obowiązku wspomnijmy, że klient będzie mógł wybrać również trzy różne wersje fiatowskiego silnika MultiJet o pojemności 2,3 l i mocy 130, 150 lub 180 KM.

ReklamaKronos - kamper dla pasjonatów „małego off-roadu” 1
Skuter, quad, motocykl – żaden problem!

Kronos 290M to przede wszystkim wręcz gigantyczny garaż o wymiarach 1930 x 2200 x 1430 mm, z możliwością zwiększenia przestrzeni nad głową do poziomu 1820 mm. Dodajmy do tego maksymalną ładowność rzędu 300 kg i bardzo duże drzwi boczne (1370x1320 mm), a otrzymamy pojazd, do którego bez trudu zapakujemy naszą „zabawkę”.

Miejsca jest na tyle dużo, że swobodnie wejdziemy do garażu, aby „pomajsterkować” przy motocyklu czy skuterze lub po prostu przygotować go do jazdy. Producent przewidział takie działania i umieścił tutaj chociażby specjalną osłonę na podłogę czy odpływ wody w podłodze. W środku, na jednej ze ścian garażu, znajdziemy też podłączenie do wody, złącza 12 V, 230 V i telewizyjne. O oświetleniu LED-owym wspominamy jedynie z obowiązku. Przestrzeń w garażu również możemy dowolnie modyfikować dzięki „odpinanej” szafce. To garaż „z krwi i kości”, idealny pod gokarty, quada, crossa czy jakąkolwiek inną rzecz, którą chcemy zabrać ze sobą w podróż.

Garaż z kamperem

Nie zapomnijmy jednak, że Kronos 290M to w dalszym ciągu bardzo funkcjonalny i przestronny kamper. Na pokładzie znajdziemy osobne pomieszczenie z toaletą i prysznicem, aneks kuchenny ze 140-litrową lodówką działającą na 12, 230 V i gaz oraz ogrzewanie Truma Combi (gazowe) o mocy 4000 W. Klient ma możliwość montażu ogrzewania typu Webasto – wówczas system pracuje, pobierając olej napędowy z baku naszego kampera.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Do tego część dzienna z regulowanym stołem i obracanymi fotelami z przodu, wspomniane duże łóżka i szafa na ubrania. Sprzęt roboczy i brudne rzeczy, takie jak chociażby kombinezon, możemy schować w garażu, w specjalnej skrytce, bez potrzeby wnoszenia tego do wnętrza kampera. Nie musimy dodawać, że ma to bezpośredni wpływ na utrzymanie części mieszkalnej w czystości. 

Artykuł pochodzi z numeru 4(83) 2018 Polskiego Caravaning



Administrator08.11.2019 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News