artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - dethleffs 04.06-30.06 Sebastian
Nowa definicja klasy średniej. Dethleffs Trend w sezonie 2024

Nowa definicja klasy średniej. Dethleffs Trend w sezonie 2024

Czas czytania 3 minuty

Na rok 2024 firma Dethleffs zaktualizowała swoją najlepiej sprzedającą się serię samochodów kempingowych Trend. Ten popularny kamper średniej klasy zyskał nowe nadwozie, zmiany wnętrza, utrzymano za to standardową specyfikację obejmującą wiele dodatkowych funkcji, a także atrakcyjne pakiety wyposażenia.

Prezentacja odświeżonej wersji miała miejsce na targach CMT w Stuttgarcie, gdzie pokazano pojazd jako następcę dotychczasowych serii Trend i Pulse/Pulse Classic. Nowy Dethleffs Trend, wywodzący się z poprzednich serii Pulse, Pulse Classic i Trend, może pochwalić się ulepszonym wyglądem i funkcjami, zachowując przy tym cenę niższą od serii Pulse i Pulse Classic.
Tak jak wcześniej będzie on dostępny zarówno w wersji „Low Profile”, jak i „A Class”. Przeprojektowany wygląd zewnętrzny obejmuje zmiany tylnej krawędzi, co dodatkowo poprawiło dynamiczną stylistykę serii. Niskoprofilowe modele T są wyposażone w aerodynamicznie ukształtowany świetlik (z otwieranym oknem dachowym), który można było zobaczyć wcześniej w modelach  Pulse Classic. Nowe modele A Class również odziedziczyły konstrukcję przodu po modelu Pulse i teraz są standardowo wyposażone w drzwi szoferki po lewej stronie.
Gdy wchodzimy do salonu nowej linii Trend, wita nas ciepłe i przytulne wnętrze. Za przyjemne doznania odpowiadają meble z dekorem drewna o strukturze krzyżowej, kolorystycznie kontrastujące w dobrej proporcji z tkaninami obiciowymi i współczesnym ciemnym sufitem. Konstrukcję mebli charakteryzują również nowoczesne, linearne kształty. Miły dodatek stanowią szafki nad głową, zapewniające więcej miejsca do przechowywania niż modele sprzed wprowadzenia do produkcji najnowszej generacji. Co więcej, modele z pojedynczym łóżkiem oferują jeszcze więcej miejsca do przechowywania dzięki umieszczonym dookoła szafkom podsufitowym w sypialni i 2 szafom w okolicy łóżek.
W wersjach T/I 7057 EBL i DBL 2 podłużne ławy i standardowe fotele kapitańskie tworzą przestronny salon dla maksymalnie 6 osób. Pozostałe układy to klasyczna jadalnia z kanapą będącą jednocześnie tylnym rzędem siedzeń do jazdy. Za salonem znajduje się kuchnia z dwupalnikową płytą gazową, dużą ilością miejsca do przechowywania w szufladach i systemem szyn Multiflex. Lodówkę o pojemności 142 l montuje się w pozycji podniesionej. W układach T/I 7057 EB, T/I 7057 EBL i T/I 7057 DBL przestronna łazienka pośrodku rozciąga się pomiędzy kuchnią a sypialnią. W krótszych konfiguracjach, tj. T/I 6817 EB i T/I 6877, firma Dethleffs zapewniła kompaktową łazienkę i zintegrowany prysznic. Nowością we wszystkich modelach Trend jest całkowicie płaska podłoga pomiędzy kabiną a łazienką, nie ma więc ryzyka potykania się o stopień.
Nowa linia Trend oferuje 3 warianty układu łóżek. T/I 6877 Trend po raz pierwszy otrzymał łóżko francuskie. Taki układ zapewnia wystarczająco dużo miejsca na szafę sięgającą od podłogi do sufitu, a także szerokie boczne siedzisko w salonie. Układ T/I 7057 DBL jest wyposażony w łóżko typu queen-size z regulacją wysokości. Trzy z nowych układów linii Trend dostępne są z łóżkami pojedynczymi – w standardzie montowane są łóżka niskoprofilowe, zapewniające łatwy dostęp. Opcjonalnie dostępna jest jednak wersja wysoka dla klientów preferujących dodatkową przestrzeń do przechowywania w tylnym garażu. Podczas gdy modele A Class są standardowo wyposażone w opuszczane łóżko w kabinie, modele niskoprofilowe są opcjonalnie dostępne z elektrycznie opuszczanym łóżkiem nad częścią wypoczynkową.
Duży tylny garaż posiada drzwi po lewej i prawej stronie, które można wygodnie obsługiwać jedną ręką. Przedłużenie podwozia za tylną osią tworzy przyjazny dla rowerów garaż o wysokości do 110 cm w świetle. Dodatkowa szyna mocująca montowana od góry sprawia, że zabezpieczenie ładunku jest jeszcze łatwiejsze.
Nowy Dethleffs Trend bazuje na Fiacie Ducato z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM (103 kW), spełniającym normę emisji spalin Euro 6d Final. Opcjonalnie dostępna jest wersja z silnikiem o mocy 180 KM (132 kW).

Nowa definicja klasy średniej. Dethleffs Trend w sezonie 2024 1

Artykuł pochodzi z numeru 1 (115) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator17.05.2024 zdjęć 4
Artykuł powstał we współpracy z marką Dethleffs
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News