artykuły

oblicza-caravaninguOBLICZA CARAVANINGU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Caravaning i off-road podczas Equip Auto. Wystawcy z Polski na paryskiej wystawie

Caravaning i off-road podczas Equip Auto. Wystawcy z Polski na paryskiej wystawie

Czas czytania 6 minut

Targi Equip Auto to znaczące wydarzenie w świecie aftermarketu i nadal jedno z największych w Europie spotkań szeroko pojmowanego sektora motoryzacyjnego. Miniona edycja zapisała się dużym polskim akcentem. Dlaczego tak ważnym dla przemysłu caravaningowego?

Equip Auto to jedna z większych imprez wystawienniczych na świecie skierowana do przedstawicieli szeroko pojmowanego sektora motoryzacyjnego, w tym m.in. producentów materiałów i akcesoriów samochodowych oraz dostawców szerokiej gamy usług. Wśród wystawców nie brakuje producentów części zamiennych i komponentów do produkcji i eksploatacji samochodów osobowych i dostawczych, ciężarówek i autobusów. Ale nie tylko – o czym niżej.

Paryski salon odbywa się co dwa lata. Po przeprowadzce przed 4 laty, targi odbywają się na terenach Paris Expo Porte de Versailles. Tegoroczna edycja zgromadziła ok. 100 tys. profesjonalistów. Na przybyłych czekało ponad 1200 wystawców i marek. Byliśmy na miejscu i można potwierdzić – nowości tu zabrakło! I też nic dziwnego, skoro aż 30% wystawców w Paryżu zadebiutowało.

Polskie marki bardzo widoczne

Salon EQUIP AUTO 2019 był podzielony na trzy sektory. Uczestnicy mogli poznać nowe praktyki wśród profesjonalistów z branży aftermarket, spotkać się z przedstawicielami firm działających na rynku oraz na własne oczy zobaczyć, jak rozwija się digitalizacja usług samochodowych.

Nasz rodzimy przemysł reprezentowały 32 firmy. Dla porównania - dwa lata temu gościło tu 24 wystawców z Polski. Zacznijmy od wspomnienia tych, którzy wpisali się w trend digitalizacji interesującej dla każdego fana przyczep kempingowych.

ReklamaCaravaning i off-road podczas Equip Auto. Wystawcy z Polski na paryskiej wystawie 1
HAK-POL i PRO TEC

Firma IMIOŁA HAK-POL została założona w 1991 r. Specjalizuje się w produkcji zaczepów kulowych (haków holowniczych) do ponad 500 modeli aut. Fanom caravaningu nie trzeba jej specjalnie przedstawiać. Z kolei PRO - TEC CAR Security System Albert Marczak to producent modułów elektrycznych niezbędnych podczas instalacji zaczepów. Te dwie firmy od poprzedniej edycji targów Equip Auto zawiązały ścisłą współpracę. I tym razem wystawiały się po sąsiedzku, a też anonsowały wspólną platformę o wiele mówiącej nazwie: parts4car. Najnowsza domena (www.p4car.com) ma być przejrzystym przewodnikiem dla profesjonalistów i niewtajemniczonych, gdy chcieć poruszać się zespołem pojazdów (samochód + przyczepa). Nowością w ofercie są moduły podłączane do magistrali CAN.

AMOS 

Producent nowoczesnych bagażników samochodowych, platform rowerowych, boxów dachowych –dużo, by pisać o firmie działającej nieprzerwanie od 1957 roku. Dziś ma w ofercie także nowoczesne rozwiązania pozwalające na przewożenie rowerów, jakimi są platformy i bagażniki na zaczepy kulowe. W Paryżu prezentowano m.in. akcesoria do bagażników dachowych, takie jak uchwyty do deski surfingowej, małej łódki lub kajaka. Fanów zimowego caravaningu na pewno zainteresuje uchwyt narciarski SKI LOCK.

STEELER  

To ceniona polska firma, która od 1995 roku zajmuje się sprzedażą profesjonalnych akcesoriów do samochodów terenowych. Obecnie jest największym producentem orurowań z homologacją w Polsce. Przedstawiciele firmy Steeler pracują również w 21 krajach europejskich (a też np. w Nowej Zelandii), dostarczając akcesoria do salonów samochodowych w całej Europie. W Paryżu pokazali także możliwości, jakie dają ich autorskie zabudowy do pick-upów. Te mogą być nie tylko polakierowane tak, że idealnie wpisują się w kod koloru nadwozia auta, dzięki czemu nie ma żadnej różnicy pomiędzy lakierem auta a zabudowy. Wybrane modele zabudów wyposażone są w relingi dachowe. A to gwarantuje montaż nie tylko boksu dachowego, ale np. namiotu sypialnego!

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
WARK Group 

Przyczepy tak seksownie zaokrąglone, że nie da się ich pomylić z innymi! – to niejaka dewiza firmy, która celuje w produkcji przyczep tyle designerskich, co ściśle dopasowanych do potrzeb klienta. Przyczepy gastronomiczne, przyczepy handlowe, przyczepy reklamowe… - dziś już wiemy, że rodzimy producent przymierza się stworzenia propozycji dedykowanej także fanom caravaningu.

- Póki co mocno sondujemy rynki zagraniczne, bo też zaraz po EQUIP AUTO 2019 czeka nas kolejny debiut, tym razem w roli wystawcy… w Las Vegas na czas targów APPEX! – oznajmił nam Włodzimierz Bratka, WARK Group.

- W Paryżu pokazaliśmy model przyczepy dla small-biznesu. Czy to food-truck czy bar lub po prostu „stoisko na kołach” na czas imprez targowych czy plenerowych… Generalnie szukaliśmy tu głównego importera na Francję i na kraje Beneluxu, bo sieć dilerską w Niemczech już mamy, a też np. przyczółek w Skandynawii.

Producent przyczep z Jelonek (powiat poznański) ma wielki apetyt na ekspansję za Oceanem. I to jaką! Wszak targi Automotive Aftermarket Products Expo (APPEX), które odbędą się w dniach 5 – 7 listopada 2019r. w Las Vegas, to jeden z największych eventów motoryzacyjnych w USA. Nie trzeba dowodzić jak spektakularnie brzmi zapowiedź debiutu polskiego producenta przyczep w kraju o tak bogatej kulturze caravaningowej.

BoleeBOX 

Zaczęliśmy od wspomnienia, że paryska wystawa to wielu debiutantów. BoleeBOX to więcej niż firma. To grupa osób zafascynowana szybkimi samochodami, designem oraz nowymi technologiami. Efekt można było podziwiać, gdy zwrócić uwagę na linię bagażnika dachowego, jaki powstał z myślą marce BMW. 

- W bagażniku BoleeBOX połączyliśmy design z nowoczesnością i stworzyliśmy inteligentny bagażnik, który dodaje autu blasku – usłyszeliśmy na stoisku debiutującej co dopiero firm, która podobnie jak 70 startupów podczas Equip Auto 2019 stawia swe pierwsze kroki na rynku motoryzacyjnym. 

- Super lekki bagażnik dachowy o pojemności 300-460L ma wkomponowane w pokrywę ogniwa fotowoltaiczne. Projekt naszego bagażnika dachowego powstał w 100% w Polsce przez doświadczonych inżynierów zawodowo zajmujących się wzornictwem przemysłowym. Również w Polsce powstaje cała baza naszego bagażnika dachowego jak i systemy stanowiące jego integralną część.

Trzeba bowiem wiedzieć, że panele fotowoltaiczne zintegrowano z wysokowydajnymi akumulatorami, a sam box w system automatycznego otwierania.

Fot. R. Dobrowolski


Rafał Dobrowolski28.10.2019 zdjęć 8
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News