NIEZWYKŁOSTKI

PRZEGLĄD RYNKU

6 dni temu  11.07.2018, ~ Administrator   

Cricket Trailer w wersji Standard (po lewej) i Sport.

Cricket Trailer w wersji Standard (po lewej) i Sport.

Strona 1 z 2

A dokładniej: stworzona przez Garrett Finney’a – byłego projektanta-designera, który pracował dla amerykańskiej Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA). Swoje doświadczenie wykorzystał w stworzeniu niezwykłej przyczepy o nazwie Cricket Trailer.

Nazwę Cricket Trailer można przetłumaczyć na język polski – oznacza to dosłownie „przyczepę do krykieta”. „Cricket” to po angielsku również świerszcz, co może nawiązywać do kształtu przyczepy.

Taxa Incorporated – to nazwa firmy, którą stworzył Garret Finney, by produkować przyczepy według własnego projektu. Firma mieści się w Houston, które jakby też kojarzy się z lotami kosmicznymi, prawda?

Idea

Czym jest ta przyczepa w zamierzeniach projektanta i producenta? Ma to być sportowa przyczepa, która zapewnia bezpieczne i wygodne użytkowanie na kempingu i podczas przygód w terenie mniej zurbanizowanym. To dla tych, którzy nie szukają miejskiego komfortu, lecz potrzebują „świeżego powietrza, przygody i błota na butach” – jak piszą o niej producenci. „Kupujący Cricket Trailer wiedzą, że są częścią ekosystemu przyrody i chcą pozostawić po sobie zaledwie lekki ślad obecności na łonie natury” – dodają, by podkreślić nowoczesne podejście eko do otaczającej nas przyrody.

„Jednocześnie w przyczepie możemy przewozić kajak, deski snowboardowe, rowery górskie, wędki i sprzęt myśliwski”, jak zachwalają swój produkt marketingowcy w Taxa Incorporated. Choć chyba sprzęt myśliwski nie do końca pasuje do tego bycia elementem ekosystemu i nieingerowanie w jego skład. Ale nie czepiajmy się szczegółów.

Dużym plusem przyczepy jest natomiast łatwość jej rozłożenia: w kilka sekund można unieść nieco dach, by zwiększyć na postoju wewnętrzną przestrzeń życiową. Minusem jest fakt, że bez podniesienia dachu wewnątrz jest zbyt nisko, by dorosła osoba mogła w Crickecie stać. Na uwagę zwraca też fakt, że przyczepa ma aż dwoje drzwi wejściowych: z boku i z tyłu, co ułatwia np. sięgnięcie po wspomniane wyżej deski snowboardowe, wędki czy – niech będzie – sprzęt myśliwski.

Standard i Sport

Cricket Trailer produkowana jest w dwóch rodzajach: Standard i Sport. Czym się różnią? Wersja Sport jest odrobinę wyższa i nieco cięższa od standardowej. Ciężar bazowej przyczepy to 1460 funtów (ok. 662 kilogramów), a wersji sportowej – 1540 funtów (ok. 698 kilogramów). Jak widać, w obydwu wersjach niezapakowane przyczepy są dość lekkie, a ich DMC jest takie samo – 2500 funtów, czyli 1134 kilogramy. Różnią się jednak dość znacząco prześwitem między podwoziem a nawierzchnią drogi: w wersji standardowej wynosi on 12 cali (30,5 cm), natomiast w sportowej 14,5 cala, czyli blisko 37 centymetrów. Wersja podstawowa jest też nieco mniejsza, bowiem zewnętrzne wymiary przyczepy to: długość 15 stóp (457 cm), szerokość 6 stóp i 7 cali (19 cm), natomiast wysokość 6 stóp i 9 cali (206 cm) oraz – w wersji Sport – 6 stóp i 11 cali (ok. 212 cm).

GALERIA ZDJĘĆ

Jak widać, rower czy kajak można też przewozić na pochylonym, aerodynamicznym dachu.
Widok na tylną część przyczepy z otwartymi drzwiami.
Część kuchenna znajduje się z przodu przyczepy.
Tak powstaje Cricket Trailer w Houston w USA.
Na kempingu, z podniesionym dachem.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Zagaj73@gmail.com 1 5 miesięcy temu Proszę nie piszcie nie mądrych rzeczy :) Prysznic działa wspaniale na zewnątrz ale i wewnątrz również , trzeba tylko rozsunąć specjalną zasłonę (prysznicową) Napisze to jeszcze raz w sposób mniej skomplikowany by osoba piszaca artykuły zrozumiała ... Jest prysznic w środku i to jest plus tej przyczepy bo ktora inna moze miec prysznic w srodku i na zewnątrz
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony