ReklamaA1 - caretta.pl podstrony

NASZ TEST

5 dni temu  20.04.2017, ~ Administrator   

Strona 1 z 2

Zabudowany na bazie FIATA Ducato Forster T699 VB zrobił na nas wrażenie przede wszystkim kubaturą. Kamper jest po prostu duży, dzięki czemu komfortowe wakacje spędzi w nim nawet sześcioosobowa załoga.

Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca bardzo duży zwis części tylnej pojazdu. Nie wpływa to negatywnie na wrażenia estetyczne, jednak te 220 cm – przy rozstawie osi 380 cm – robi swoje w czasie jazdy. Istotne jest odpowiednie rozłożenie bagaży, które zabieramy na wakacyjne wyjazdy – jeśli nadmiernie obciążymy tył pojazdu, ten zachowywać się będzie inaczej niż bez obciążenia. Sprawdziliśmy: na potrzeby testu posadziliśmy dwóch członków załogi na tylnym łóżku, różnica była wyraźnie odczuwalna.

Poza tym bryła pojazdu nie ma większych udziwnień. Opływowa sylwetka i szoferka przechodząca płynnie w zabudowę to cechy, które mają niebagatelne znaczenie w kontekście oporów powietrza. Patrząc na kempera z boku, uwagę zwraca unosząca się ku przedniej części i schodząca w kierunku tyłu linia dachu.

Jest w tej bryle trochę agresji i nowoczesności, głównie za sprawą przodu Fiata Ducato, który nowoczesny jest przecież sam w sobie. Za szykowny uznać można również tył pojazdu. Owiewki są ciekawie wyprofilowane i współgrają z lampami tylnymi. Uroku nadają całości zielone akcenty zdobień.

No to wio!

Za bazę posłużył kamperowi Fiat Ducato z silnikiem 2,0 o mocy 115 KM (85 kW) i pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Niby mamy do czynienia z półintegrą, która w dodatku nie stwarza zbyt dużych oporów, jednak waga robi swoje. Naszym zdaniem w tej stajni przydałoby się kilka koników więcej, bowiem – nie ma co ukrywać – przyspieszeniem ten model poszczycić się nie może. Z drugiej strony, wakacje nie są po to, aby się spieszyć, prawda?

Czego nie można odmówić temu Forsterowi, to dość dobre zachowanie na zakrętach. Istotną rolę odgrywa również kamera cofania firmy Camos, której wyświetlacz znalazł się w lewym rogu szoferki na kokpicie. Dobra jakość obrazu zarówno w dzień, jak i w nocy to duże wsparcie dla kierującego.

Jest przestronnie
Jak już wspomnieliśmy, do testów dostaliśmy model sześcioosobowy – zarówno do jazdy, jak i spania. Wiemy jednak, że o ile liczbę osób do jazdy wyznacza liczba miejsc siedzących z pasami (a te łatwo policzyć), to z miejscami do spania bywa różnie. O tym, jak pod tym względem wypada Forster T699 VB, za chwilę.

  • Udostępnij na:

GALERIA ZDJĘĆ

Jak na 6-osobowy „dom na kołach” przystało, kamper jest niezwykle przestronny
Szafki są i bezpieczne (żadnych ostrych krawędzi), i pojemne
Szafki są i bezpieczne (żadnych ostrych krawędzi), i pojemne
Jest i duża szafa!
Może i Forster T699 VB nie jest demonem prędkości, ale prowadzi się go przyjemnie
Jak widać, przy stole można siedzieć nawet przy opuszczonym łóżku
Jak widać, przy stole można siedzieć nawet przy opuszczonym łóżku
Pod opuszczanym łóżkiem, które znajduje się poniżej poziomu sufitu, przejść może nawet wysoka osoba
Przy opuszczaniu łóżka uważajmy na telewizor!
Iście królewskie łoże uzyskujemy, opuszczając stół i rozkładając materace
Iście królewskie łoże uzyskujemy, opuszczając stół i rozkładając materace
A tak wygląda piętrowe łóżko w części tylnej kampera
Aby skorzystać z toalety, wystarczy przesunąć umywalkę
Aby skorzystać z toalety, wystarczy przesunąć umywalkę
Rzadko spotykamy się z taką konstrukcją brodzika
W garażu zmieści się więcej, jeśli podniesiemy na ścianę dolne tylne łóżko
W garażu zmieści się więcej, jeśli podniesiemy na ścianę dolne tylne łóżko
Ponieważ zabrakło klasycznego garażu na rowery, te można zaczepić na tylnym bagażniku
Niewielką kubaturę „garażu” rekompensuje ten schowek
Przed deszczem i słońce chroni markiza Dometic

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony