Reklama
bilboard - Mazury24.eu
ReklamaA1 - PRENUMERATA

PRZEGLĄD RYNKU

3 miesiące temu  14.04.2019, ~ Bartłomiej Ryś   

Za sprawą 2-litrowego silnika pod maską można było nieco obniżyć cenę. Wszystko za sprawą niższej akcyzy niż w przypadku silników o większych pojemnościach

Za sprawą 2-litrowego silnika pod maską można było nieco obniżyć cenę. Wszystko za sprawą niższej akcyzy niż w przypadku silników o większych pojemnościach

Dla kogoś, kto podróżuje nie tylko w parze, ale całą rodziną lub po prostu wymaga większego komfortu w kamperze, najlepsza będzie półintegra. Zachowuje ona pewne cechy vana i jednocześnie gwarantuje o wiele więcej przestrzeni. Ciekawą propozycją, która zostanie zaprezentowana przez Grupę Elcamp podczas Poznań Motor Show, jest Adria Matrix Axess 600 SC. 

Ta półintegra bazuje na citroënie. Pod maską pracuje 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 160 KM. To właśnie dzięki mniejszej pojemności i jednocześnie mniejszej akcyzie model ten można kupić już za nieco ponad 259 tysięcy złotych. Dlaczego warto?

W środku znajdziemy 4 miejsca do jazdy i spania. 600 SC ma prawie 7 m długości (brakuje 7 mm) i w stanie gotowym do jazdy waży 2896 kg. Dla załogi zostaje więc całkiem sporo, bo 608 kg „wolnych” na bagaż. W standardzie otrzymujemy ABS, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, klimatyzację manualną, radio z interfejsem Bluetooth, światła LED do jazdy dziennej, centralny zamek, tempomat i gniazda USB. Ciekawym udogodnieniem, które służy zarówno podczas postoju, jak i jazdy, jest duży dach panoramiczny nad szoferką. Dzięki niemu do wnętrza kampera dostaje się o wiele więcej promieni słonecznych, pełni on również ważną funkcję w wentylacji całego pojazdu.

Model oferowany przez Grupę Elcamp przystosowany jest do warunków zimowych. Znajdziemy tu zarówno system Traction+ wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia, jak i elektrycznie ogrzewaną podłogę z izolowanym i podgrzewanym zbiornikiem na wodę szarą. Szafka na zewnątrz skrywa miejsce na dwie butle gazowe, standardem jest też regulator gazu Truma MonoControl. Za ogrzewanie odpowiada (w standardzie) system Truma Combi w wersji 4, ale opcjonalnie możemy sobie zażyczyć Adrię również z Trumą w wersji 6 lub 4E/6E. W takiej konfiguracji wypad na narty tym pojazdem na pewno będzie komfortowy.

Zbiornik na wodę czystą ma 140 l pojemności, na szarą 85 l. W kuchni znajdziemy 142-litrową lodówkę wraz z 3-palnikową kuchenką gazową. 600 SC jest również przygotowany pod instalację systemu klimatyzacji. Warto wspomnieć także o kilku gniazdach 12 i 230 V i wszędobylskich lampkach LED, które oświetlają całego kampera. Gdy tylko będziemy mieli na to ochotę, we wnętrzu możemy zainstalować telewizor wraz z anteną i kamerę cofania – pod wszystko jest już poprowadzona odpowiednia instalacja.

Kilka słów o miejscach do spania. Jak już wspomnieliśmy, tych znajdziemy w 600 SC cztery. Dwie osoby z przyjemnością skorzystają z łóżka małżeńskiego w tylnej części pojazdu. Jego wymiary to 195x146 cm. Jest też łóżko opuszczane elektrycznie w przedniej części kampera – tam udało się zaprojektować miejsce do spania o wymiarach 190×100 cm. Patrząc na plan zagospodarowania, wydaje się, że Adria Matrix Axess 600 SC jest idealnym pojazdem przede wszystkim dla rodzin 2+1 lub 2+2. Warto wspomnieć, że model prezentowany przez Grupę Elcamp jest wyposażony w tak zwany „lux pack”: VH04+KL10+PR01+FE10+PE01. Składają się na niego nie tylko aspekty wizualne, ale też te związane z wyposażeniem pojazdu. 

Komfortowym i funkcjonalnym elementem jest bez wątpienia „multimedialna ściana” ze schowkami. Ulokowano ją tuż obok bocznych drzwi wejściowych (notabene te są doposażone w kosz na śmieci i moskitierę, zamyka się je i otwiera też za pomocą centralnego zamka). Znajdziemy tam nie tylko małą półeczkę na smartfona wraz z portami USB do ładowania, ale też panel zarządzający wszystkimi funkcjami, które zawarto w pojeździe. Takich drobiazgów znajdziemy w tym modelu całkiem sporo. Wspomnijmy chociażby o charakterystycznej budowie zewnętrznej z lekko podwyższonym tyłem pojazdu i obniżonym przodem. Efekt to mniejszy opór powietrza i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

Z pewnością jest to kamper wart uwagi, ponieważ za stosunkowo niewielką cenę oferuje całkiem porządne wyposażenie nie tylko części mieszkalnej, ale i samego samochodu, na którym bazuje.


Na pokładzie kampera znalazło się tak naprawdę wszystko. Co więcej, sypialnię tylną, toaletę i prysznic można oddzielić jako osobne pomieszczenia

Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu

GALERIA ZDJĘĆ

Pierwsze skojarzenie? Dość „mrocznie”, ale na pewno nie „ciemno”. Tapicerka i fronty meblowe są w nieco odmiennych kolorach niż w przypadku innych propozycji. Ale to plus – klient ma zawsze wybór
Pierwsze skojarzenie? Dość „mrocznie”, ale na pewno nie „ciemno”. Tapicerka i fronty meblowe są w nieco odmiennych kolorach niż w przypadku innych propozycji. Ale to plus – klient ma zawsze wybór
Pierwsze skojarzenie? Dość „mrocznie”, ale na pewno nie „ciemno”. Tapicerka i fronty meblowe są w nieco odmiennych kolorach niż w przypadku innych propozycji. Ale to plus – klient ma zawsze wybór

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony