PREZENTACJE POJAZDÓW

11 dni temu  07.02.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

Strona 1 z 1

6 lutego odbyła się premierowa prezentacja nowego Sprintera, która zastąpi na rynku wersję W906 produkowaną od 2006 roku. Przyglądamy się tej premierze z dużą ciekawością, ponieważ na rynku obecnych jest kilka firm, które zabudowują kampery właśnie na podwoziu Mercedesa.

Silniki

Nowością jest wprowadzenie napędu na przednią oś. Do tego rozwiązania producent dołączy silniki o pojemności 2.1 i mocach 114, 143 i 177 KM i nową, 9-stopniową przekładnię. Mercedes twierdzi, że w tej wersji Sprinter będzie miał o 50 kg większą ładowność a tylny próg załadunku będzie niższy o 80 mm.

W ofercie pozostaje również silnik wysokoprężny, doładowany o pojemności 2143 cm3 o mocach od 114 KM, przez 143 aż po 163 KM, który będzie przekazywał moc na tylną oś. Klient będzie miał wybór pomiędzy 6-biegowym „manualem” albo 7-biegowym „automatem” 7G-Tronic Plus.

W ofercie pozostaje również silnik 3.0 V6 CDI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 440 Nm uzyskiwanym w zakresie obrotów od 1600 do 2600. 

W 2019 roku, oferta Mercedesa Sprintera powiększy się o wersję eSprinter z napędem elektrycznym. Szczegółów, jak na razie, nie podano. 

Nowoczesne wnętrze

Patrząc na Mercedesa klasy X (którego widzieliście chociażby na targach CMT), można odnieść wrażenie, że deska rozdzielcza nowego Sprintera jest nieco do niego podobna. Na środku znajdziemy rzucający się w oczy, ponad 10-calowy wyświetlacz dotykowy będący częścią zestawu multimedialnego MBUX. Systemem będzie można sterować nie tylko poprzez wyświetlacz czy kierownicę multimedialną, ale także poprzez komendy głosowe.

Cena

Mercedes Sprinter III został na niemieckim rynku wyceniony na 19.990 euro bez VAT. W naszych salonach pojawi się w czerwcu, ale chętni mogą składać zamówienia już teraz

Nadwozie

Sprinter III będzie dostępny z nadwoziem furgon, osobową wersją Tourer, w wersji „pick-up”, podwoziem do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną, jako autobus lub ciągnik siodłowy.

DMC nowego Sprintera jest zależne od wersji. Przednionapędowe modele: od 3 do 4,1 tony. Tylnonapędowe: od 3 do 5,5 tony. 

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ m5 1 11 dni temu ciekawe czy blachę też ruda zeżre jeszcze w katalogu :-)
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony