artykuły

oblicza-caravaninguOBLICZA CARAVANINGU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Moda na caravaning nie w smak hotelarzom?

Czas czytania 4 minuty
Moda na caravaning nie w smak hotelarzom?
 fot. Rafał Dobrowolski

Koniec wakacji to zwykle czas podsumowania sezonu turystycznego dla hotelarzy. Podczas gdy sezon caravaningowi trwa w najlepsze – o czym świadczą choćby entuzjastyczne komentarze ze stolicy caravaningu w Dusseldorfie, nasi hotelarze liczą… straty.

Podróżowanie „domami na kołach” okazuje się być mniej wrażliwe na pogodę – a na pewno wśród wczasowiczów z Polski. 

Miało być Eldorado: przecież Polacy od kilku sezonów wybierali nasze morze i portfele mają pełniejsze dzięki 500+... Ale wcale dobrze nie było. Polacy pieniądze zostawiali w Chorwacji, pogoda w tym sezonie nie dopisała, a na dodatek ci, którzy zostali w kraju w niejednym miejscu urządzili prawdziwą demolkę – donosi portal Nocleg.pl

Eksperci szacują, że w 2017 roku hotelarze stracili co najmniej 21,7% wakacyjnego obrotu.

Adriatyk - Bałtyk 1:0

Dwa rekordowo udane sezony nad polskim morzem uśpiły czujność hotelarzy, którzy turystom oprócz uroków Bałtyku zafundowali w te wakacje wzrost cen średnio o 12,5%. Teraz zamiast zysków liczą straty, bo liczba rezerwacji miejsc noclegowych nad morzem spadła o blisko 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.

– Jednocześnie goście spędzili nad Bałtykiem średnio półtora dnia mniej niż w zeszłym roku – relacjonuje Karolina Solis, ekspertka Nocleg.pl, która podsumowuje sezon na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród dwóch tysięcy partnerów portalu. – Po raz pierwszy od kilku lat w środku sezonu mogliśmy przebierać w wolnych miejscach w popularnych nadmorskich miejscowościach. Zawiodła pogoda, więc Polacy wyruszyli na jej poszukiwania gdzie indziej – podkreśla. 

ReklamaModa na caravaning nie w smak hotelarzom? 1
Dokąd? Głównie do niespodziewanie modnej w tym roku Chorwacji. Liczba rezerwacji polskich turystów nad Adriatykiem wzrosła średnio ponad 137% w porównaniu z rokiem ubiegłym, spędzaliśmy tam też więcej czasu.

Dodajmy, że adriatyckie kempingi cieszyły się i w tym roku ogromnym zainteresowaniem wśród podróżujących kamperami czy z przyczepami.

Moda na caravaning nie w smak hotelarzom? 2

Południe Polski

Nie narzekają natomiast właściciele hoteli i pensjonatów na południu Polski. W górach spędziliśmy mniej więcej tyle samo czasu, co w latach ubiegłych, a liczba rezerwacji minimalnie wzrosła w stosunku do zeszłego roku.

I tu uzupełnijmy owe analizy o własne obserwacje. W tym roku kempingi na południu kraju cieszyć się mogły wzmożonym zainteresowaniem wśród fanów caravaningu, którzy w ramach podróży (np. do Chorwacji – sic!) często decydowali się na postój blisko granicy z Republiką Czeską czy Słowacją.

Moda na caravaning zdaje się też lepiej sprzyjać promocji dobrych praktyk i …obyczajów.

Klient demolka

Do pokrycia głównych kosztów bieżącej działalności hotelarze potrzebują tzw. obłożenia na poziomie 80%, a w tym roku nad morzem w wielu miejscach będzie z tym ciężko. To problem, tym bardziej, że wciąż trzeba mówić o wysokim odsetku przypadków demolowania obiektów przez gości. Zerwane karnisze, wyrwane gniazdka, zniszczone kabiny prysznicowe, urwane deski sedesowe, złamane poręcze na klatkach schodowych to niestety wciąż norma. A bywa jeszcze ciekawiej. 

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
– W jednym z naszych partnerskich hoteli firmowa impreza integracyjna zakończyła się wyrzuceniem trzech telewizorów przez okno, w innym goście przez nieuwagę podpalili dywan i cały pokój był do kapitalnego remontu – podsumowuje Karolina Solis. 

Ale jest też druga strona medalu. Najwyraźniej rozpieszczeni sukcesem ostatnich sezonów właściciele obiektów wypoczynkowych przestali zabiegać o klienta z należytą starannością. Jak wynika z ankiety Nocleg.pl, aż 60% gości wypoczywających nad morzem narzeka na jakość obsługi i poziom kultury osobistej pracowników obiektów noclegowy.


Administrator31.08.2017
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News