artykuły

targiTARGI
ReklamaBilbord - WCF 26.04-12.05 Sebastian
Trend marki Dethleffs na sezon 2024

Trend marki Dethleffs na sezon 2024

Czas czytania 4 minuty

Już wiemy, jak będzie wyglądała najnowsza rodzina kamperów w klasie średniej, która zastąpi modele z serii Trend, Pulse i Pulse Classic. Dethleffs Trend będzie miał swoją premierę na targach CMT w Stuttgarcie w styczniu 2024 roku.

Nowa definicja w średniej półce cenowej to przeprojektowany wygląd zewnętrzny pojazdów, nowe wnętrza, liczne dodatkowe funkcje w wyposażeniu standardowym oraz atrakcyjne pakiety dodatkowe. Tak jak poprzednio, nowy Dethleffs Trend będzie dostępny zarówno jako kamper częściowo zintegrowany, jak i w pełni zintegrowany. Te pierwsze będą oferowane w cenie od 77 599 euro, a integry od 89 599 euro.

To będzie bardzo liczna rodzina. I nic dziwnego, bo najnowsze kampery zastąpią modele z serii Trend, Pulse i Pulse Classic.

Aż 16 kamperów

Nowy Dethleffs Trend bazuje na Fiacie Ducato z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM (103 kW) spełniającym normę emisji spalin Euro 6d Final. Opcjonalnie dostępna będzie wersja o mocy 180 KM (132 kW).

Do czasu premiery podczas targów CMT 2024 Dethleffs pokazał tylko jak będzie wyglądać półintegra T 7057, czyli kamper o długości ok. 740 cm. Prócz 5-miejscowej wersji z łóżkiem francuskim na tyłach zabudowy, firma opracowała wersje 7057 EBL i DBL, czyli z dwoma podłużnymi tapczanami w głównej sypialni i przestronną częścią wypoczynkową dla maksymalnie sześciu osób. W strefie dziennej, za częścią wypoczynkową znajduje się aneks kuchenny z dwupalnikową płytą, z dużą ilością miejsca do przechowywania w szufladach. Lodówka ma pojemność 142 litrów. Całość uzupełnia wyjątkowo praktyczny, bo boczny system szyn Multiflex z haczykami i uchwytami do zawieszania akcesoriów kuchennych.

ReklamaTrend marki Dethleffs na sezon 2024 1
Cechą wspólną dłuższych kamperów są osobne pomieszczenia kabiny prysznicowej i łazienek z WC, które oddziela korytarz wiodący do sypialni na tyłach zabudowy. Oba pomieszczenia, tj. sanitarne i kabinę prysznicową, można połączyć w jedną dużą łazienkę W krótszych modelach (o długości 699 cm) na pokładach znajdziemy kompaktowe pomieszczenia łazienek ze zintegrowanym prysznicem - usytuowane w sąsiedztwie drzwi do zabudowy kempingowej. Tu akurat optymalne wykorzystanie ograniczonej przestrzeni zapewni sprytny system ruchomej ścianki – wystarczy obrócić tylną ściankę i łazienka zmieni się w kabinę prysznicową wyłożoną tworzywem sztucznym.

Nowy standard pokładu

Całkowitą nowością we wszystkich modelach na sezon 2024 jest niezmiennie płaska podłoga, tj. bez stopni, które były cechą charakterystyczną poprzednio produkowanych. Tym samym w każdym kamperze Trend będzie więcej miejsca nad głową w tylnej części zabudowy i raz na zawsze zniknie ryzyko potknięcia, gdy korzystać z łazienek.

Co istotne, rezygnacja z wyniesionej podłogi za tylną osią pojazdu, ma nie wpłynąć na uszczuplenie miejsc do przechowywania. W komunikacie prasowym czytamy, że obniżenie ramy za tylną osią nadal gwarantuje przyjazne dla rowerów wymiary garażu. Taki garaż ma mieć wysokość (liczoną w świetle) aż 110 centymetrów. Wiemy też, że o ile modele zintegrowane będą standardowo wyposażone w opuszczane łóżko w kabinie kierowcy, to wszystkie półintegry tylko w opcji będzie można doposażyć w elektrycznie opuszczane sypialnie nad częścią wypoczynkową.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Fot. Dethleffs


Michał Żak11.12.2023 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News